Au început lucrările pentru construirea Drumului Expres Tureni (DEx 4), legătura Clujului la Autostrada Transilvania (A3). Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii august, iar constructorul Dimex 2000 a intrat în șantier în urmă cu aproximativ două săptămâni.
Pentru Dimex 2000, ca lider de proiect, acesta este primul contract pentru infrastructura mare. Conform termene.ro, în 2022 constructorul din Bistrița a avut o cifră de afaceri de 181 milioane lei și 206 angajați. În asociere este și constructorul CONA din județul Sibiu, specializat în grinzi și predale. Conform termene.ro, firma a avut în 2022 o cifră de afaceri de 573 milioane lei și 572 angajați.
Este un contract direct de execuție (FIDIC roșu) cu termen de 18 luni pentru realizarea Drumului Expres cu o lungime de aproximativ 5 kilometri care include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
În imaginile publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură se observă lucrările din apropierea DN 1.
A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).