Licitația pentru Autostrada Brașov – Bacău: Ofertele la contractul pentru Studiul de Fezabilitate pot fi depuse până la 31 ianuarie. CNAIR a prelungit depunerea candidaturilor cu două săptămâni, la cererea proiectanților

DN 1 ieșire spre Făgăraș

Compania de Drumuri a prelungit cu două săptămâni, până la 31 ianuarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău, noul termen pentru depunerea candidaturilor fiind decis în urma solicitărilor de clarificare din partea proiectanților după cum Economedia a explicat aici.

Astfel, CNAIR a ridicat decizia de suspendare a licitației pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, iar procedura poate continua după patru zile în care achiziția a fost suspendată. Noua licitație pentru Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrăzii Brașov – Bacău a fost publicată pe 25 noiembrie 2022 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), termenul contractual fiind de 28 de luni, din care primele 24 de luni pentru SF. Contractul pentru finalizarea studiului este cuprins între 45 și 53 de milioane lei.

Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamnă la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR). Rezilierea s-a făcut în baza OUG 64/2022, adică fără certificat negativ pentru firma de proiectare. Potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini, autostrada este inclusă în Masterplanul General de Transport, varianta de traseu care a rezultat în urma analizei MultiCriteriale are o lungime de 164 de kilometri, iar finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

„În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora următoarele documente: • Finalizarea Studiului de fezabilitate, cu respectarea legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc); • Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare • Asistență Tehnică pentru pregatirea documentației de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări în conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016, cu modificările și completările ulterioare”, arată documentația din SEAP.

CNAIR cere proiectantului să asigure încă din faza de proiectare posibilitatea extinderii autostrăzii de la 2X2 benzi la profilul 2X3 benzi pe sens și să justifice pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți (constrângeri, probleme de construcție, impact asupra mediului sau costuri) neasigurarea vitezei de proiectare și a lățimii minime a platformei.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Hai baieti!
    Vedeți cui atribuiri contractul!
    De studii de fezabilitate fără numar, fara valoare, in reluare s-a săturat lumea!😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *