Licitaţii cu miză de 3,3 miliarde de euro la Compania de Drumuri

autostrada, sibiu pitesti Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Compania de Drumuri este aşteptată să anunţe luna acesta constructorii desemnaţi sau asocierile care merg în următoarea etapă pentru loturile 2 şi 3 ale Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti, secţiunea lipsă de pe A 1 Lugoj-Deva şi tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău de pe A 3- Transilvania care cuprinde şi Tunelul Meseş.

Autostrada A 1 Sibiu- Piteşti, cel mai important proiect de infrastructură rutieră al României

Compania de Drumuri a prelungit până la 17 mai termenul pentru anunţarea asocierilor sau a constructorilor care „merg mai departe” în procedura de achiziţie a Lotului 2 Boiţa – Cornetu a celui mai important proiect de infrastructură rutieră din ţară. Lotul 2 a fost scos la licitaţie pentru 4,6 miliarde lei, are o lungime de 32 km, iar din cei 11 concurenţi, şase constructori vor fi desemnaţi în următoarea etapă, procedura fiind licitaţie restrânsă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Termenul pentru desemnarea constructorilor a fost amânat cel puţin o lună pentru a aştepta clarificări şi de la ANAP, mai ales că în joc sunt şi constructori din China, iar Ordonanţa de Urgenţă care exclude de la licitaţii companiile din China este în vigoare şi se aplică inclusiv loturilor 2 şi 3 a precizat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Economedia.

Şi pentru Lotul 3 Cornetu – Tigveni, cea mai mare licitaţie lansată vreodată în România, Compania de Drumuri este aşteptată să anunţe constructorii care merg mai departe, noul termen fiind 20 mai, potrivit documentaţiei din sistemul electronic de achiziţii publice. Valoarea contractului este de 5,3-5,8 miliarde lei pentru cei 37 de kilometri care cuprind: 48 de poduri şi viaducte şi tunelul dublu de 1,7 km de la Poiana. Pe acest contract-record concureză 15 constructori, cu o prezenţă consistentă a constructorilor asiatici, cinci fiind din China. Şi în acest caz, nu este exclus ca soarta lotului de autostradă să se decidă în instanţă în cazul unor eventuale contestaţii la evaluarea CNAIR şi în funcţie de aplicarea Ordonanţei.

Autostrada Transilvania: Secţiunea cu Tunelul Meseş are termen 19 mai

Licitaţia pentru secţiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău în lungime de 41 km a fost lansată la sfârşitul anului trecut, iar în februarie 2021 au fost depuse 12 candidaturi (n.r licitaţie restrânsă). Valoarea estimată a contractului este de 3,9-4,6 miliarde lei (aproximativ 800 milioane de euro). Acest tronson de autostradă are peste 60 de lucrări de artă cu o lungime totală de 13 km, iar tunelul Meseş de 2,9 kilometri cu două galerii este estimat la un miliard de lei. Doi constructori din China sunt în licitaţie, iar un al treilea este în asociere cu un antreprenor din România (lider de proiect): Asocierea Drum Asfalt SRL. Licitaţia restrânsă, cu precalificare, are termen pentru desemnare 19 mai.

Autostrada lipsă dintre Sibiu şi vama Nădlac: termen 10 mai pentru depunerea ofertelor

Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru secţiunea cu „ecoducte pentru urşi” expiră la sfârşitul zilei, iar CNAIR şi-a alocat doar o lună pentru evaluarea constructorilor (termenul 8 iunie, cel mai probabil, nu poate fi şi respectat).

Licitaţia pentru secţiunea de autostradă dintre localităţile Holdea (jud. Hunedoara) şi Margina (în jud. Timiş) a fost deblocată în această primavară după ce Compania de Drumuri a acceptat să plătească eşalonat, antreprenorului Salini din Italia, o despăgubire de 230 milioane lei pentru a se retrage din contract (n.r contractul a fost reziliat abuziv în 2017- mandatul Răzvan Cuc – constructorul a câştigat definitiv la Curtea de Arbitraj de la Paris).

Iniţial, la sfârşitul lunii martie, la deblocarea licitaţiei, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 26 aprilie, iar ministrul Cătălin Drulă anunţa că în 4 ani secţiunea cu ecoducte pentru carnivore mari ar trebui finalizată. „Este o veste bună pentru toată România, cred. Pe Lugoj – Deva, pe lotul 2, în zona cu tunelurile pentru urşi suntem de vreo patru ani într-un blocaj. Acum, în sfârşit, s-a ajuns la un acord cu acel constructor (n.r, Salini) şi se poate debloca licitaţia care este deja lansată. Se depun clarificările şi apoi ofertele”, preciza în martie, la Guvern, ministrul Cătălin Drulă.

Tronsonul de autostradă dintre localitatea Holdea în judeţul Hunedoara şi Margina în judeţul Timiş va avea o lungime de 10 kilometri, licitaţia are o valoare de aproximativ 1,5 miliarde lei şi un termen estimat de finalizare a execuţiei 2025. Este una dintre autostrăzile prioritare la finanţare prin PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă. În lipsa autostrăzii, şoferii sunt deviaţi pe DN 68 A („Ruşinea Naţională”, cum a numit şoseaua ministrul Drulă), iar de astăzi, pentru două , traficul greu a fost interzis între Holdea şi Margina pentru a accelera reparaţiile.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: