Limita de viteză pentru drumurile expres din România se majorează la 120 km/h, față de limita actuală de 100 km/h, după ce președintele Klaus Iohannis a promulgat o lege în acest sens. România are în prezent doar 18 km de drum expres dați în circulație.
Luna trecută, Camera Deputaților a aprobat, în calitate de cameră decizională, majorarea limitei de viteză pentru drumurile expres la 120 km/oră cu 283 voturi pentru și o abținere. Proiectul a fost inițiat de USR, de către fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.
Proiectul votat interzice circulația pietonilor și căruțelor pe drumurile expres, la fel ca și circulația autovehiculelor cu gabarite sau mase depășite, fară autorizație specială de transport, trotinetelor electrice si mopedelor, a tractoarelor agricole sau forestiere și a mașinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum si a vehiculelor care, prin construcție sau din alte cauze, nu pot depăși viteza de 50 km/h.
Primii kilometri de Drum Expres din România s-au deschis în data de 21 aprilie. Este vorba despre aproape 19 kilometri dintre Pielești și Piatra Olt, tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești care include Centura Balș.
Din cele patru loturi ale „Autostrăzii Ford”, pe primul lot Tirrena Scavi este la sub 50% stadiu fizic de execuție și mobilizare redusă, pe lotul 2 a fost deschisă doar Centura Balș urmând ca în iunie să fie deschisă Centura Slatina, iar pe lotul 3 șantierul a ajuns la 23%. Pe lotul 4 se așteaptă intrarea UMB pe șantier la vară.
Fără bandă de urgență și cu viteză maximă limitată la doar 100 km/h
Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza deocamdată, este specifică unui Drum Național European, 100 km/h.