VIDEO Linia de tren București-Giurgiu : PORR a început montarea tablierului central la Podul peste Argeș/Circulația feroviară ar putea fi reluată din iunie

Tablier metalic linia București Giurgiu

Constructorul PORR (Austria) a început montarea tablierului central la Podul peste Argeș de la Grădiștea, cea mai importantă structură din contractul de 570 de milioane lei pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia directă București-Giurgiu. Pe linia București-Giurgiu trenurile nu mai circulă din august 2005 de la prăbușirea podului (cauzată de inundații și balastiere), iar noul viaduct care s econstruiește peste Argeș are o lungime totală de 1384 de metri. Termenul inițial din contract era august 2023, dar antreprenorul general a avut întârzieri din cauza unor probleme la un pod, iar la Daia sunt și alunecări de teren care necesită consolidări.

Noul termen din contract este martie 2024, dar trenurile vor circula din nou, cel mai probabil din iunie 2024 pentru că urmează și o perioadă cu teste. Contractul pentru lucrări pe lotul de 12 km. Vidra-Comana este la 90 % execuție și, aprox. 70 % la viaduct Argeș (procent valabil pentru decembrie 2023).

În total sunt 5 elemente de tablier, ficare cu o greutate de 280 de tone, a transmis pe șantier, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,,Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală:

astăzi a început montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005

în total, sunt 5 elemente de tablierului metalic, care se montează începând de astăzi, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare

– la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit “slap track” – o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România

lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri

Acest proiect este încă un exemplu de “ASA NU” în primii 15 ani de la prăbușire, iar acest proiect de reabilitare și reconstruire a podului peste Argeș a constituit una dintre prioritățile noastre, încă din 2020 de când am deblocat acest proiect, iar apoi, în luna decembrie a aceluiași an, am semnat contractul de proiectare și execuție.

Îi mulțumesc colegului meu secretar de stat, Ionuț Savoiu, pentru buna coordonare, dar și autorităților locale din Ilfov și Giurgiu pentru susținere ! Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în prima parte a acestui an și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.”- Ionel Scrioșteanu.

Despre evoluția șantierului pe lotul de 12 kilometri a scris și publicația de specialitate ,,România Feroviară”  : ,,În localitatea Grădiștea, pe malul stâng al râului Argeș primul tronson al noului tablier pentru podul peste râul Argeș este finalizat. Trebuie să ținem cont că este nevoie de 5 astfel de tronsoane pentru a realiza tablierul metalic din grinzi cu zăbrele al noului pod care va realiza trecerea feroviară peste râul Argeș./

În localitatea Comana, trecerea peste râul Neajlov este finalizată. Podul feroviar este gata și la fel ca în Vidra a mai rămas de realizat prisma de balast, montarea contrașinei și realizarea burajului final. Și aici s-a lucrat conform proiectului și al standardelor actuale, s-au construit ziduri de sprijin din beton armat care asigură protecția malurilor și al culeelor podului.”

Linia București Giurgiu
Sursa Foto : România Feroviară

La sfârșitul anului trecut, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea liniei de tren București – Giurgiu, primul drum de fier românesc. Este etapa a II-a, reabilitare, electrificare și dublare parțială (Daia – Frățești, 4,2 km).

Investiția totală este de 2,9 miliarde lei pentru modernizarea a 55 de kilometri de linie și electrificarea pe 88 de kilometri, traseul complet Gara de Nord – Jilava – Giurgiu (Pod Giurgiu – Ruse). Proiectul este finanțat din fonduri europene cu 500 de milioane de euro de la Comisia Europeană după cum Economedia a relatat aici. Comisia Europeană urmează să anunțe vineri, 15 decembrie, dacă proiectul noului Pod peste Dunăre Giurgiu – Ruse II este eligibil la finanțare prin CEF – pachetul mobilitate militară (50% decontare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *