Linia de tren Cluj-Napoca – Oradea: CFR Infrastructură și Astaldi (Italia) au semnat contractul de aproape 500 de milioane de euro pentru reabilitarea lotului 4, Aleșd – Frontieră Ungaria (47 km)

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură și constructorul Astaldi (Italia) au semnat miercuri contractul de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj Napoca Oradea. Contractul pentru lotul 4 AleșdFrontieră Ungaria este finanțat din PNRR, iar lungimea lotului este de 47 de kilometri. Următorul contract pe M 300 care ar putea fi semnat este cel cu asocierea Alstom Arcada pentru pentru Lotul 1 Cluj Aghireș (detalii aici). Pe 10 noiembrie CFR și compania FCC din Spania au semnat contractul pentru lotul 3 PoieniAleșd (52 km).

Pe lotul 4, din totalul celor 47 de kilometri, pe un tronson de 18 kilometri va fi linie dublă nouă. Durata contractului este de 42 de luni.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că miercuri 7 decembrie 2022 a fost semnat contractul în valoare de 2,41 miliarde lei pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru Lotul 4 Aleșd Frontieră, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion Simu Alexandru, Director General, și Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA Salcef SPA Cluj-NapocaEpiscopia Bihor Lot 4reprezentată de domnul Francesco Benabe, au semnat miercuri, 7 decembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe secțiunea Aleșd Frontieră (Lotul 4), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti&C SPA – Salcef SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Aleșd Frontieră, în lungime de 46,74 km, lucrări civile în stațiile Tileagd, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, halta de mișcare Oșorhei, 4 puncte de oprire – Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat –, modernizarea lucrărilor de artă – 9 poduri și 17 podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Tileagd și Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, inclusiv dublarea liniei pe 18 km”, a transmis CFR Infrastructură.

Cele patru contracte pentru modernizarea/electrificarea magistralei M 300 Cluj Oradea au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie 2022, iar finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro.

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: