Ministerul Transporturilor și CFR Infrastructură au semnat contractul pentru finanțarea proiectului de modernizare a Magistralei 300 Cluj-Oradea (frontieră cu Ungaria) contractul de finanțare fiind în valoare de 9,3 miliarde lei din care 6,5 miliarde lei, fonduri prin PNRR, a anunțat marți, CFR Infrastructură. Fondurile din PNRR pentru infrastructura de transport sunt atât granturi, nerambursabile cât și împrumuturi cu dobândă mică, așadar finanțarea europeană gratuită este de un sfert. Primul jalon din PNRR este semnarea a 50 % din valoarea contractelor feroviare până la sfârșitul anului, iar ultimul jalon finalizarea lucrărilor în august 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Linia de tren Cluj Napoca -Oradea și M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad sunt cele două mari proiecte feroviare cu finanțare prin PNRR, ambele având câte 4 loturi. Pentru M 100 s-a semnat la Timișoara lotul 3, iar pentru M 300 Cluj Napoca -Oradea se va semna lotul 3 Poieni -Aleșd.

,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), în valoare de 9,36 MILIARDE RON, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).  Contractul de finanțare, semnat de Ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și Directorul General al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR, pe o lungime totală de 166,7 km, cu fonduri nerambursabile din PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE și REZILIENȚĂ (PNRR). Menționăm faptul că, proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIRES

Lotul 2 AGHIRES – POIENI

Lotul 3 POIENI – ALESD

Lotul 4 ALESD – FONRTIERĂ” – CFR Infrastructură. 

Modernizarea și electrificarea liniei va permite trenurilor de călători să atingă o viteză maximă de 160 km/h. respectiv 120 pentru trenurile de marfă. Totodată, se reabilitează 5 tuneluri feroviare și se modernizează 75 de treceri la nivel cu linia de cale ferată.