Linia de tren Craiova – Caransebeș: Câte trei oferte depuse pentru modernizarea ultimelor două loturi (82 km) / Valoare estimată de 4,16 miliarde lei

cale ferata, feroviar Sursa foto: Pixabay

CFR Infrastructură a primit câte trei oferte pentru licitația de modernizare la Loturile 1 și 2 de pe linia de cale ferată Craiova – Caransebeș. Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime totală de 225 km, iar Lotul 1 Craiova – Filiași are o lungime de aproape 38 km, în timp ce Lotul 2 Filiași – Igiroasa are o lungime de 44,2 km. Contractele de execuție au o durată de 54 luni (12 etapa de proiectare și 42 luni pentru lucrări) pe Lotul 1, respectiv 60 luni pentru Lotul 2. Valoarea estimată a contractului este de 4,16 miliarde lei fără TVA, lucrările urmând să fie finanțate din fonduri europene prin Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.

În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

LOT 1

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

• Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
• FCC CONSTRUCCION S.A.;
• Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

LOT 2
• Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
• FCC CONSTRUCCION S.A.;
• Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.

Loturile 1 și 2 de pe magistrala Craiova – Caransebeș erau ultimele fără procedură de licitație publică. În mai a fost lansată licitația pentru loturile 3 și 6. Pentru lotul 3, cu tunelul Balota, care va fi al doilea tunel ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara, au fost depuse două oferte. Pe lotul 6 CFR SA a primit peste 200 de solicitări de clarificări. La licitația pentru Loturile 4 și 5, cu o lungime totală de 74 de kilometri, CFR Infrastructură a primit două, respectiv trei oferte.

Achiziția publică pentru Loturile 1 și 2 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 82,24 km, din lungimea totală a tronsonului, astfel:

• LOT 1: Craiova (CAP X) – Filiași, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), cu o valoare estimată de 2.282.592.414,03 lei fără TVA;
• LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km), cu o valoare estimată de 1.886.557.595,58 lei, fără TVA.

„Menționăm faptul că, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) vizează:
• îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h;
• modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
• mărirea capacității de tranzit;
• asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
• modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
• modernizare poduri, podețe;
• reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
• instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰”, transmite CFR SA.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: