Proprietarii de pub-uri și restaurante din Marea Britanie atrag atenția cu privire la lipsa de personal, după ce mii de muncitori au părăsit industria ospitalității pentru a se întoarce în țările lor de origine sau pentru a ocupa alte locuri de muncă în timpul pandemiei, scrie Financial Times.
Operatorii din întreaga industrie afirmă că, atunci când au încercat să recheme angajații la muncă pentru marea redeschidere a barurilor și restaurantelor din Anglia de săptămâna trecută, au descoperit că mulți angajați nu vor să se întoarcă.
„În unele business-uri am pierdut o mare parte din echipă. [Și, din cauza restricțiilor,] operatorii și-au dat seama abia acum că o parte din personal ar putea să nu mai revină la muncă”, a declarat Phil Urban, director executiv al Mitchells & Butlers, cel mai mare grup de pub-uri din Marea Britanie.
Urban a estimat că aproximativ 9.000 din cei 39.000 de angajați ai M&B au părăsit industria odată cu primul val al restricțiilor de anul trecut, mulți pentru a ocupa alte locuri de muncă în livrarea la domiciliu sau în domeniul esențial al comerțului cu amănuntul, domenii care au explodat în timpul pandemiei.
Jeremy King, director executiv al Corbin & King, care deține restaurantele The Wolseley și Delaunay din Londra, a declarat că se aștepta să aibă nevoie, pentru redeschidere, de 20 de noi angajați pentru a reveni la cei aproximativ 600 de angajați pe care îi avea înainte. Cu toate acestea, el are acum de găsit 130 de angajați. „Oamenii probabil au crezut că nu vom redeschide. Nu cred că proprietarii de restaurante își dau seama cât de gravă este situația”, a spus el.
Des Gunewardena, director executiv al D&D, proprietarul a 38 de restaurante din Londra, Manchester și Leeds, a declarat că planifică o „reconstrucție rapidă” a forței de muncă a companiei pentru a satisface cererea ridicată.
„Nu știm cât de mare va fi provocarea, ținând cont de cât de mulți angajați din UE au părăsit definitiv Marea Britanie, dar cred că va fi greu”, a spus el.
Potrivit regulilor privind schemelor de ajutor din Marea Britanie, angajaților nu li se permite să lucreze pentru angajatorul care a solicitat sprijinul, dar li se permite să găsească un alt loc de muncă. De asemenea, nu există nicio regulă pentru personalul care se află în străinătate.
În timpul celor mai recente restricții, industria ospitalității din Marea Britanie a avut aproximativ 2 milioane de angajați „puși pe pauză” și incluși în schemele de ajutor, potrivit organismului comercial UKHospitality. Pe parcursul pandemiei, 660.000 de persoane care lucrau în sector și-au pierdut locurile de muncă.
Kate Nicholls, președintele UKHospitality, a declarat că problema deficitului de forță de muncă „tocmai a apărut” și se datorează parțial faptului că angajatorii nu le-au putut oferi angajaților certitudini cu privire la locul lor de muncă, din cauza incertitudinii cu privire la redeschidere.
Restricțiile privind numărul de clienți de restaurante și pub-uri din Anglia sunt așteptate să rămână în vigoare până cel puțin pe 21 iunie, chiar și după ce operatorii vor putea deschide serviciile în interior din 17 mai.
Până în prezent, problema se simte cel mai acut în Londra, care în general avea o proporție mai mare de lucrători străini. Un mic lanț de pub-uri din Londra a estimat că a pierdut aproximativ 20% din personal.
Nick Mackenzie, director executiv al Greene King, a declarat că personalul a avut tendința de a fi fost pus „pe pauză” mai mult timp în orașele mai mari, unde comerțul a fost deosebit de liniștit din cauza lipsei de turiști și de muncitori la birou și, prin urmare, acești angajați au încercat mai mult să-și găsească alte locuri de muncă.
Potrivit datelor CGA și AlixPartners Market Recovery Monitor, în prima zi de redeschidere în Anglia, lunea trecută, vânzările la pub-uri, baruri și restaurante cu spațiu în aer liber au crescut cu 64% față de ziua echivalentă din 2019 și cu 94% în Londra.
Cu toate acestea, miercuri și joi, au existat scăderi de două cifre în comerț comparativ cu 2019.
Doar 23% din localurile englezești au putut deschide în aer liber.