Listarea Hidroelectrica la Bursă din perspectiva brokerilor/ Discountul a generat interes mare din partea investitorilor de retail/ Cine ar putea fi cele trei grupuri de investitori instituționali

hidroelectrica-fb

Micii investitori au subscris peste 7,4 milioane de acțiuni, în valoare de aproape 830 milioane de lei, în primele două zile de subscriere de acțiuni la oferta publică inițială a Hidroelectrica.

Vineri, în prima zi, micii investitori au subscris peste 3,4 milioane de acțiuni, în valoare de aproape 382 milioane de lei, iar luni subscrierile au depășit 447 milioane lei. Micii investitori au o reducere de 3% din prețul final de ofertă, dacă subscriu în primele 5 zile lucrătoare din perioada de ofertă, adică până la 29 iunie 2023, inclusiv.

Prețul la care pot subscrie investitorii de retail este fix, de 112 lei pe acțiune. Aceștia pot cumpăra minim 50 de acțiuni Hidroelectrica, adică trebuie să scoată din buzunar minim 5.600 lei. Nu există o limită maximă de acțiuni care pot fi cumpărate.

Brokerul Mihai Chișu a explicat, într-un răspuns pentru Economedia, că “investitorii de retail au un mare avantaj prin oferirea discountului de 3%. Este practic un element motivator din punct de vedere al profitului potential, dar și o plasa de siguranta în cazul în care evoluția H2O după listare intră în teritoriu negativ.”

Interval de preț este de 94 – 112 lei pe acțiune. Astfel, pachetul de acțiuni este estimat la o valoare de maxim de 8,8 miliarde lei (1,78 miliarde de euro) pe baza preţului maxim de subscriere de 112 lei.

Marcel Murgoci, Director Operațiuni la Estinvest, a precizat pentru Economedia că “prețul din ofertă se afla în intervalul de preț așteptat de către analiști. Faptul că oferta are prevăzut si un discount, a generat un interes și mai mare din partea investitorilor de retail.”

Bokerul Mihai Chișu este de părere că prețul ofertei este “rezonabil dacă privim înspre media inferioară a intervalului. Cu toate aceastea, mă aștept ca prețul care sa reiasă din ordinele investitorilor instituționali să fie în media superioară a canalului de preț. Afirm acest lucru intrucât am sentimentul că mulți dintre cei care ofertează acum privesc investiția pe un termen foarte lung, o investiție de portofoliu pe care doresc sa o încheie cât mai repede. Compania Hidroelectrica este una dintre, dacă nu chiar cea mai buna companie de portofoliu pe termen lung, în accepțiunea marilor investitori instituționali având atribute de dividend player, green company și market cap adecvat.”

În ceea ce privește faptul că investitorii de retail pot subscrie până la 15% din ofertă, cu posibilitatea creșterii la 20% în caz de suprasubscriere, brokerii spun că este în limitele obișnuite ale unor asemenea oferte.

“Prospectul ofertei pe H2O prevede posibilitatea ca maxim 5 % din ofertă să fie transferată către retail (adică să rezulte un 20% din oferta totală), ceea ce ar fi bine pentru retail.”, precizează Marcel Murgoci, Director Operațiuni la Estinvest.

“Faptul că tranșele se pot modifica în anumite condiții oferă flexibilitate pentru o adaptare cât mai bună la realitațile pieței.”, adaugă și brokerul Mihai Chișu.

Tot el spune că se așteaptă la suprasubscriere pentru acțiunile Hidroelectrica. “Greu este să se ajungă la o suprasubscriere de 1,2 – 1,5x pe tranșa de retail, apoi ea se va duce natural spre 3 – 4x în ultima zi de discount.”

În același timp, sunt trei grupuri de investitori instituționali români care au fost de acord să fie investitorii principali și au încheiat un acord de investiții. Aceștia s-au angajat să achiziționeze în total 2,24 miliarde lei în acțiuni la prețul final de ofertă, sub rezerva anumitor condiții uzuale. Dar conducerea companiei nu i-a numit pe acești investitori instituționali.

Despre această situație, Marcel Murgoci, Director Operațiuni la Estinvest, spune că nu are detalii cu privire la identitatea lor: “Probabil prin menționarea lor în cadrul prospectului, s-a dorit ca să existe o certitudine, atât din partea lor, cât și din partea vânzătorului, cu privire la cumpărarea de acțiuni H2O.”

La rândul său, brokerul Mihai Chișu spune că s-a bucurat să vadă un astfel de angajament: “El da și greutate în IPO prin valoarea însumată, dar și transmite seriozitatea ca acest IPO Hidroelectrica este foarte apreciat. Este important într-un proces de vânzare să simți interesul încă de la început, iar prin acest acord de investiții s-a reușit exact ceea ce s-a propus. Deoarece book-ul instituționalilor nu este public, rămâne de la sine înțeles că nici numele acestor 3 participanți instituționali nu este public la rândul lui. Bănuiesc, totuși, că este vorba de 3 fonduri de pensii românești.”

ȘI reprezentanții Hidroelectrica au fost întrebați care sunt cele trei grupuri de investitori instituționali români care au fost de acord să fie investitorii principali și au încheiat un acord de investiții.

“Dacă acești investitori doreau să fie dezvăluiți îi citeați în prospect. Nu putem să vă comunicăm această informație (numele lor, n.red.). Dar faptul că avem acești investitori arată un nivel de încredere foarte ridicat”, a spus Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica.

Oferta se desfășoară în intervalul 23.06 – 4.07.2023 și este destinată atât segmentului de retail, cât și investitorilor instituționali.

După desfășurarea ofertei publice de vânzare, societatea emitentă va finaliza demersurile începute și se va adresa Bursei de Valori București pentru obținerea aprobării finale în vederea admiterii la tranzacționare a acțiunilor emise.

Hidroelectrica a raportat o cifră de afaceri de 9,12 miliarde de lei și un profit de 4 miliarde de lei în 2022, compania fiind una dintre cele mai mari companii energetice din Europa de Sud-Est și este cel mai mare producător de energie electrică din regiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *