Luca de Meo, CEO-ul Renault, a declarat că producătorul auto trebuie să continue să reducă costurile pentru a simplifica organizația și pentru a-și atinge obiectivul de a-și lansa cea mai bună gamă de produse până în 2023 până în 2025.
Renault a declarat în apelul privind veniturile din al treilea trimestru că este aproape de a-și atinge obiectivul de a reduce costurile fixe cu două miliarde de euro până la sfârșitul anului, cu un an înainte de termen. Scopul este de a ajunge la trei miliarde de euro în reduceri de costuri până în 2025.
Vorbind în Germania la Automobilwoche Summit, de Meo a spus, citat de Reuters, că compania mai trebuie să-și revină din pierderea de opt miliarde de euro suferită în 2020 în mijlocul pandemiei de coronavirus.
„Trebuie să aducem Renault înapoi într-o stare mai bună pentru a putea investi în viitor”, a spus de Meo.
Producătorul francez de automobile a declarat în octombrie că producția sa va fi redusă cu 500.000 de mașini în acest an, mai mult decât dublul previziunilor anterioare, din cauza penuriei globale de semiconductori, dar și-a menținut perspectiva de profit, ajutată de prețurile mai mari ale mașinilor și de reducerile de costuri.
La summitul din Germania de marți, de Meo a spus că se așteaptă ca 20%-30% din cifra de afaceri a producătorului auto să provină din surse de venituri netradiționale în decurs de 10 ani, deoarece a lucrat pentru ca compania să fie mai puțin dependentă de alte firme.
De Meo, care a preluat conducerea la Renault în iulie 2020, după o carieră care a cuprins diferiți producători de automobile, inclusiv Fiat și Volkswagen, a declarat că a implementat mai multe proiecte în companie în ultimul an decât a văzut în ultimii 12. ani în încercarea de a simplifica organizarea.
„Există încă mult potențial”, a spus de Meo. „Dar situația pentru noi este încă complicată… A trebuit să mărunți toate lucrurile care nu erau necesare și apoi să reiau”.