Magistrala 6 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Băneasa, a ajuns la un stadiu de 25 % la finele lunii ianuarie, anunță constructorii turci din Asocierea Alsim Alarko – Makyol.
“În timp ce nivelul general de progres al proiectului a ajuns la 25%, lucrările în zonele de stații și puțuri continuă într-un ritm susținut.”, au scris aceștia pe LinkedIn.
“Producția de segmente de tunel, care este deosebit de critică pentru structura tunelului, a atins nivelul de 39% și progresează în conformitate cu programul planificat. Continuarea eficientă a proceselor de producție permite asamblarea fără probleme a segmentelor după operațiunile de excavare cu TBM. În zona puțului gării Tokyo, care este unul dintre cele mai importante puncte ale proiectului, producția de beton armat a luat amploare. Lucrările de infrastructură necesare pentru descărcarea echipamentelor TBM (Tunnel Boring Machine) în această zonă sunt realizate meticulos.”, au mai precizat constructorii.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 km aceasta va cuprinde 12 staţii de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Proiectul “Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european.
Lucrările pentru prima secțiune (tronsonul de sud) Gara de Nord – Băneasa (stația Tokyo) au început în decembrie 2023 cu Asocierea Alsim Alarko – Makyol, iar pentru secțiunea de Nord, tot cu 6 stații, Gulermak a început execuția stației I.C. Brătianu, de lângă Otopeni.
Acesta este primul șantier la metrou cu fonduri din PNRR. Autorizația de Construire este emisă pentru suma de 1,13 miliarde lei, are o durată de execuție de 39 de luni și include lucrările la structura stațiilor și a tunelurilor. Calendarul PNRR prevede finalizarea lucărilor în august 2026. Pentru prima secțiune a „Metroului de Otopeni”, Metrorex are asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR, bani alocați inițial pentru M4 Gara de Nord – Filaret, proiect scos din PNRR și transferat la primăriile sectoarelor 4 și 5.