Asocierea Alsim Alarko – Makyol începe vineri, 15 decembrie, lucrările pentru execuția primelor șase stații ale Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, primul șantier la metrou cu fonduri din PNRR. Autorizația de Construire este emisă pentru suma de 1,13 miliarde lei, are o durată de execuție de 39 de luni și include lucrările la structura stațiilor și a tunelurilor. Calendarul PNRR prevede finalizarea lucărilor în august 2026. Pentru prima secțiune a „Metroului de Otopeni”, Metrorex are asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR, bani alocați inițial pentru M4 Gara de Nord – Filaret, proiect scos din PNRR și transferat la primăriile sectoarelor 4 și 5.
Așadar, vineri, 15 decembrie, Asocierea de constructori din Turcia Alsim Alarko – Makyol începe organizarea de șantier și devierea rețelelor de utilități, cel mai probabil în a doua jumătate a anului viitor urmând să înceapă efectiv lucrările cu utilajele speciale de foraj TBM pentru tuneluri. Alsim Alarko are întârzieri semnificative pe Autostrada București Sud A0, iar Makyol va lucra începând de anul viitor pe toate cele 4 loturi ale A13 Sibiu – Făgăraș.
Autorizația de Construire este emisă pentru lucrări la structură, instalațiile și finisajele urmând să fie licitate într-un contract separat pentru toate cele 12 stații. Metrorex a anulat prima procedură după cum Economedia a scris aici.
„Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureștean, care va extinde rețeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populației din zona metropolitană București și orașul Otopeni și care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre”, afirmă Mariana Miclăuș, Director General Metrorex S.A. „Este deopotrivă o conlucrare locală, regională și internațională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar și rutier și realizând un pol principal de conexiune intermodală în Rețeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilității sustenabile și la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, precizează Directorul General Metrorex S.A.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Secțiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde șase stații:, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde și șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.
„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa.”, precizeză Ertuğrul AYDIN, Reprezentantul Antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL. Valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”, a transmis Metrorex.
Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.