Punct și de la capăt la contractul pentru lucrările de arhitectură, șină și instalații ale Magistralei M6 Gara de Nord – 1 Mai, contract de 1,3 miliarde lei, esențial pentru punerea în funcțiune a liniei la termenul promis: decembrie 2027. Luni, 23 octombrie, Metrorex a anulat licitația pentru atribuirea contractului de arhitectură, șină și instalații pe ambele secțiuni ale M6, la termenul-limită neavând nicio ofertă depusă. Inițial, constructorul Gulermak (de pe secțiunea II) a depus contestație la CNSC, dar a retras contestația exact în ziua desemnării directorului general Mariana Miclăuș pentru un mandat plin de 4 ani. Înainte de relansarea licitației, Metrorex va analiza dacă nu a primit oferte din cauza caietului de sarcini sau a valorii din contract de 1,3 miliarde de lei care ar putea fi suplimentată pentru a acoperi costurile actualizate
Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP. „Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat”, arată SEAP.
În contestația depusă, Gulermak susține că Metrorex a modificat semnificativ cerințele inițiale din caietul de sarcini: