Cel mai mare operator aerian european – Lufthansa Group – va prelua în 13 ianuarie o participaţie în compania italiană de stat ITA Airways, după ani de negocieri privind tranzacţia, au declarat pentru DPA surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a confirmat data în timpul unui eveniment dedicat angajaţilor, au precizat sursele.

ITA şi Guvernul Italiei încă nu au confirmat oficial data.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În primă fază, Lufthansa va achiziţiona o participaţie minoritară, de 41%, în ITA, pentru un aport de capital de 325 milioane de euro. Conform acordului cu Ministerul italian al Economiei, Lufthansa poate prelua ITA până în 2033, în două faze, suma vehiculată fiind de 830 milioane de euro, adaugă sursele.

Comisia Europeană monitorizează cu atenţie tranzacţia şi a impus condiţii dure pentru a se asigura că este menţinută o concurenţă eficientă, atât în privinţa zborurilor din Europa cât şi a legăturilor intercontinentale.

Pentru obţinerea aprobării Executivului comunitar, Lufthansa trebuie să cedeze drepturile de decolare şi aterizare pe aeroporturile din Milano şi Roma, unde compania britanică low-cost Easyjet vrea să devină operaţională din primăvară.

De asemenea, Lufthansa a încheiat acorduri cu concurenţii Air France-KLM şi grupul IAG (care include British Airways şi Iberia) pentru a le transporta pasagerii din Italia către huburile de transport din Paris şi Londra, în condiţii preferenţiale.

În 2023, statul italian şi Lufthansa au semnat un acord referitor la intrarea grupului german în capitalul ITA Airways, după mai mulţi ani de căutări, fără succes, a unui cumpărător pentru vechea Alitalia.

Acordul final referitor la preluarea ITA Airways vine după două tentative nereuşite ale Lufthansa de a intra în capitalul Alitalia, în 2009 şi 2019.