Mai mult de jumătate dintre cei mai importanți 1.000 de agenți de publicitate pe care îi avea Twitter în septembrie nu mai cheltuiau pe platformă în primele săptămâni din ianuarie, potrivit datelor furnizate CNN de firma de analiză de marketing digital Pathmatics by Sensor Tower.
Mulți clienți au renunțat la reclama pe Twitter după achiziționarea companiei de către Elon Musk.
Aproximativ 625 dintre cei mai mari 1.000 de clienți de publicitate de pe Twitter, printre care se numără mărci importante precum Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo și Merck, și-au retras banii de publicitate începând cu luna ianuarie, potrivit estimărilor Pathmatics, bazate pe datele disponibile până la 25 ianuarie.
Wells Fargo a declarat că “a pus în pauză publicitatea noastră plătită pe Twitter”, dar continuă să o folosească ca un canal social pentru a interacționa cu clienții. Celelalte mărci nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Ca urmare a acestei retrageri, veniturile lunare de la cei mai mari 1.000 de clienți de publicitate de pe Twitter au scăzut cu peste 60% din octombrie până la 25 ianuarie, de la aproximativ 127 de milioane de dolari la puțin peste 48 de milioane de dolari, potrivit datelor.
Datele demonstrează declinul puternic a ceea ce a fost cândva o afacere publicitară de 4,5 miliarde de dolari pentru Twitter. După ce Musk a finalizat preluarea companiei la sfârșitul lunii octombrie, agenții de publicitate au început să se îngrijoreze cu privire la siguranța și stabilitatea platformei, având în vedere planurile sale de a reduce personalul și de a relaxa politicile de moderare a conținutului. La începutul lunii noiembrie, Musk a declarat că Twitter a înregistrat o “scădere masivă a veniturilor”.
Deși activitatea publicitară a Twitter a fost întotdeauna mult mai mică decât cea a concurenților Facebook și Google, aceasta a fost totuși responsabilă pentru marea majoritate a veniturilor companiei. Musk trebuie acum să umple acest gol în timp ce se confruntă cu plata dobânzilor pentru datoria pe care și-a asumat-o pentru a cumpăra Twitter în schimbul a 44 de miliarde de dolari.
Twitter, care a eliminat o mare parte din echipa sa de relații cu presa în timpul concedierilor de anul trecut, nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Chiar și printre cei mai importanți clienți de publicitate care au rămas, mulți dintre ei și-au redus drastic cheltuielile publicitare pe platformă, potrivit datelor Pathmatics. HBO, de exemplu, a fost cel mai important advertiser al Twitter în septembrie, cheltuind aproape 12 milioane de dolari pe reclame în acea lună, dar pentru luna ianuarie (la data de 25 ianuarie), a cheltuit puțin peste 54.000 de dolari.
Un număr mic de agenți de publicitate de top ai Twitter au cheltuit mai mult pe platformă în ianuarie decât în luna anterioară preluării de către Musk, inclusiv ESPN, Salesforce și Apple.
Musk a scris într-un tweet la începutul acestei luni că precedentele trei luni au fost “extrem de grele, deoarece a trebuit să salveze Twitter de la faliment”, dar că societatea “este acum în tendință de a ajunge la pragul de rentabilitate dacă vom continua să o facem”.