Fenomenul „marea demisioneală” în Ucraina: Mondelez, Nestle și PepsiCo, criticați pentru că-și mențin afacerile din Rusia

Nestle Sursa foto: Nestle.com

Mondelez, producătorul biscuiţilor Oreo, precum şi giganţii Nestle şi PepsiCo se confruntă cu demisii în rândul angajaţilor din Ucraina şi critici din partea muncitorilor din Europa de Est, nemulţumiţi de deciziile acestor companii de a-şi menţine afacerile din Rusia, informează Reuters, citat de Agerpres.

Un document intern consultat de Reuters arată că un număr neprecizat de angajaţi Nestle din Ucraina au demisionat şi alţii au criticat compania pe social media pentru că face în continuare afaceri în Rusia.

De asemenea, aproximativ 130 de angajaţi ai Mondelez din ţările baltice au semnat o petiţie în luna martie în care cer directorului general Dirk Van de Put să înceteze toate afacerile în Rusia.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Fiecare rublă plătită la bugetul de stat sub forma taxelor şi salariilor ajută agresorul să îşi aprovizioneze armata şi să ucidă şi mai mulţi ucraineni”, susţin semnatarii petiţiei.

În plus, un angajat de la PepsiCo, doi de la Mondelez şi trei de la Nestle au declarat pentru Reuters că ar dori ca angajatorii lor să adopte o poziţie mai fermă împotriva Rusiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Bunicii noştri ne-au spus lucruri îngrozitoare despre acţiunile Rusiei în Polonia în timpul războiului.Văd cum acelaşi lucru se repetă în Ucraina şi est foarte deprimant”, declarată Patrycja Stas, manager la Pepsi în Varşovia. Stas a spus că a decis să demisioneze, din motive care nu au legătură cu războiul, dar a adăugat că decizia Pepsi de a continua să facă afaceri în Rusia i-a demonstrat că a luat decizia corectă.

Înainte de începutul războiului, gigantul elveţian Nestle avea aproximativ 5.800 de angajaţi în Ucraina, dar acum un număr semnificativ dintre aceştia au părăsit ţara, a declarat un purtător de cuvânt de la Nestle.

Sofia Vashchenko, care timp de opt ani a lucrat ca manager la Nestle în Lvov, înainte de a-şi da recent demisia a declarat într-o postare pe LinkedIn că cei 20 de membri ai echipei sale au fost “devastaţi” după ce au auzit declaraţia directorului pe Europa, Marco Settembri, conform căruia compania va continua să îşi sprijine colegii din Rusia, atunci când a fost întrebat despre viitorul operaţiunilor Nestle în acea ţară.

„Oamenii care sunt în mijlocul unui război cu armata rusă nu vor să audă asta”, a spus Sofia Vashchenko pentru Reuters.

Unii angajaţi din Lvov i-au trimis o scrisoare deschisă directorului general de la Nestle, Mark Schneider, în care afirmau că „oamenii noştri se simt trădaţi” de continuarea operaţiunilor companiei în Rusia.

În replică, companiile producătoare de bunuri de larg consum susţin că îşi continuă afacerile din Rusia pentru că unele dintre produsele lor sunt de strictă necesitate, precum scutece sau lapte, de care ruşii au nevoie în viaţa de zi cu zi. De asemenea, companiile subliniază că susţin acţiunile umanitare în Ucraina.

Nestle, PepsiCo şi Mondelez, trei dintre cei mai importanţi producători mondiali de produse alimentare în funcţie de capitalizarea de piaţă, nu au dezvăluit care sunt mărcile pe care continuă să le vândă în Rusia şi nici dacă sunt considerate a fi esenţiale.