Marii furnizori de energie întârzie în continuare cu emiterea facturilor. Ce explicații oferă Enel, Electrica Furnizare și Hidroelectrica

facturi Sursa foto: Dreamstime

Marii furnizori de energie întârzie în continuare cu emiterea facturilor. Companiile nu au mai trimis facturile de luni bune, unele de mai mult de șase luni, altele de la începutul anului, de când au intrat în vigoare modificări legislative în domeniul energiei.

Electrica Furnizare transmite, într-un mesaj trimis la cererea Economedia, că realizează o serie de optimizări ale sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, „motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice”.

Clienții Electrica Furnizare au fost informați cu privire la situația menționată pe diferite canale de comunicare, potrivit companiei. Pentru a veni în întâmpinarea clienților, Electrica Furnizare le pune la dispoziție un formular unic de contact, unde aceștia se pot adresa furnizorului pentru orice nelămuriri referitoare la procesul de facturare și modul de plată a facturilor, inclusiv cu privire la plata eșalonată.

„Electrica Furnizare își încurajează clienții să acceseze canalele de comunicare online  pentru a beneficia simplu și rapid de o informare completă cu privire la orice noutăți în relația cu furnizorul. De exemplu, pentru detalii cu privire la măsurile de sprijin acordate clienților de energie electrică și gaze naturale ce urmează să fie evidențiate în cadrul facturilor, precum și referitoare la modul de aplicare a acestora, clienții pot consulta pagina dedicată din site-ul companiei”, transmite compania.

În aceeași situație se află și Enel care întârzie de aproape două luni facturile. Compania ne-a transmis aceleași mesaj pe care l-au trimis clienților săi:

„Bun găsit,

Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.

În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.

Citește aici totul despre categoriile de plafonare în care te încadrezi.

*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.

Mereu alături de tine,
Echipa Enel”, potrivit anunțului transmis clienților.

În același timp, Hidroelectrica, compania de stat care nu le-a mai trimis multor clienți facturi de aproape jumătate de an, spune că în circa o săptămână la va emite pe cele aferente lunilor iulie și august 2022, atât pentru clienții casnici, cât și pentru firme, a confirmat furnizorul de electricitate pentru Economedia.

Hidroelectrica precizează, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

Mulți dintre clienții săi așteaptă facturile pentru consumul din partea a doua a anului trecut încă de la începutul lunii februarie, așa cum a spus directorul Hidroelectrica la începutul lui ianuarie.

Clienții pot cere și plata în rate dacă facturile sunt prea mari. Cererea trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central.

Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Modelele de cereri le regăsiți mai jos:

cerere_esalonare_casnic

cerere_esalonare_noncasnic

Potrivit unor surse, niciun client casnic nu a cerut până acum eșaloanarea facturilor, iar din partea clienților non-casnici au fost primite 3-4 cereri pentru plata în rate a facturilor.

Sursa foto: Dreamstime

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *