Companiile majore de consum, inclusiv Kraft Heinz şi Conagra Brands, sacrifică linii de produse pentru a combate costurile care cresc rapid şi scăderea cererii consumatorilor, au spus directorii în această săptămână, transmite Reuters, citat de News.ro.
Multe companii au început să-şi reducă ofertele în timpul pandemiei şi reînnoiesc agresiv aceste eforturi, eliminând articolele mai puţin populare pentru a se concentra pe produse la care pot creşte mai uşor preţurile, pe fondul inflaţiei prelungite ale produselor alimentare.
Directorii Nestle şi Unilever au declarat că au înregistrat economii de miliarde după ce au renunţat la produsele cu vânzări slabe din portofoliile lor de produse.
Conagra a întrerupt recent fabricarea unei plăcinte cu cremă de prăjituri cu ciocolată Marie Callender, pentru a face loc pentru ceea ce compania alimentară din SUA speră să fie o plăcintă cu mere, fără zahăr adăugat, care se vinde mai rapid.
„Nimeni nu va avea o medie perfectă. Cheia este să ai mai mulţi câştigători decât învinşi”, a spus directorul general Sean Connolly, într-un interviu.
Eliminarea produselor mai puţin populare face parte dintr-un ”program de reducere a complexităţii” în curs de desfăşurare la Kraft Heinz, au declarat directorii săi la Conferinţa Consumer Analyst Group din New York, săptămâna aceasta.
Recent, compania a scos din fabricaţie Heinz Real Mayonnaise.
Directorul general al Mondelez International, Dirk Van de Put, le-a declarat analiştilor de pe Wall Street, la conferinţă, că producătorul Oreo are reguli clare privind înlocuirea produselor vechi cu altele noi – „unul înăuntru, unul afară”.
Martin Renaud, un director de marketing de top la Mondelez, a declarat pentru Reuters că producătorul de ciocolată are „prea multe arome”.
„Uneori avem tendinţa de a lansa o mulţime de lucruri pentru că sunt interesante, dar trebuie să fim foarte riguroşi”, a spus Renaud.
Pe măsură ce Mondelez adaugă produse cu puncte de preţ diferite, adaugă complexitate, a mai spus el. „Sunt un mare susţinător al simplităţii”.
Companiile reduc ofertele de produse pentru a face loc pentru noi iteraţii ale celor mai populare articole, cum ar fi versiuni de dimensiuni mai mici pentru magazinele cu discount sau versiuni mai mari pentru lanţuri de depozite precum Costco, a declarat Justin Cook, lider în cercetarea produselor de larg consum la Deloitte.
Cumpărătorii cu bugete mai tensionate caută mai frecvent chilipiruri la ambele tipuri de comercianţi cu amănuntul.
„Este mai scump să faci un produs cu volum mai mic. Dacă nu este un articol de înaltă performanţă pe care oamenii trebuie să-l aibă absolut, companiile simt că este mai greu să crească preţul”, a spus Cook.
Nestle a spus că renunţare la produse a generat anul trecut economii de 1 miliard de franci elveţieni (1,06 miliarde de dolari), în timp ce Unilever a spus că practica a economisit 2 miliarde de dolari.
Comercianţii cu amănuntul cer, de asemenea, produse noi, care se vând rapid, pentru a-şi spori propriile vânzări slabe.
Produsele cel mai probabil să fie eliminate sunt cele cu o nişă sau o popularitate limitată.
Heinz Real Mayonnaise deţine o cotă mică pe piaţa globală, potrivit firmei de cercetare Euromonitor.
Pentru unii consumatori, astfel de reduceri pot fi supărătoare.
Vinh Banh a spus într-un e-mail că a folosit de mult Heinz Real Mayonnaise pentru sandvişuri şi ouă. A fost dezamăgit să descopere în această lună că Kraft a renunţat la produsul pe care îl lansase în 2018.
Banh, 34 de ani, din Garland, Texas, a spus că este în căutarea oricăror borcane rămase pe care le poate găsi.
Kellogg a renunţat la linia de shake-uri cu proteine Special K şi Nestle la paninii Lean Cuisine Nestle, baconul congelat Sweet Earth Benevolent şi Sweet hot dogii Earth Vegan, au confirmat purtătorii de cuvânt ai companiilor.
Walmart a declarat pentru Reuters că cere mai multe date de la furnizori pentru a justifica preţurile şi face eforturi pentru modalităţi mai creative de a acoperi costurile şi de a amortiza creşterea preţurilor pentru consumatori.