Marjele de profit în industria auto din China s-au redus şi mai mult anul acesta, concurenţa acerbă afectând producătorii mai slabi de vehicule electrice (EV), transmite Bloomberg, citată de Agerpres.
Marjele de profit ale producătorilor auto din cea mai mare piaţă auto mondială s-au situat în medie la 4,4% în perioada ianuarie-noiembrie 2024, faţă de un nivel mediu de 5% în 2023, a anunţat vineri Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA),
“Încă este un nivel redus comparativ cu marja medie de profit de 6,1% a firmelor industriale din aval”, se arată în comunicatul CPCA.
“Industria auto trebuie să-şi reducă eficient costurile, să-şi sporească eficienţa şi să majoreze nivelul controlului costurilor”, a afirmat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.
În ultimii cel puţin doi ani, piaţa auto chineză, şi în special sectorul vehiculelor electrice, au fost caracterizate de o intensă rivalitate, care a dus la reduceri de preţuri şi discounturi semnificative, în încercarea de a atrage cumpărătorii. Liderul pieţei este grupul BYD. Producătorii auto mai mici se confruntă cu dificultăţi şi unii chiar au dat faliment. Printre cei cu probleme se află Jiyue şi Human Horizons Group Inc (HiPhi).
Veniturile totale ale industriei în perioada ianuarie-noiembrie 2024 au urcat cu doar 3%, la 9.500 miliarde de yuani (1.300 miliarde de dolari), în timp ce costurile au urcat cu 4%, la 8.300 miliarde de yuani. De asemenea, profiturile au scăzut în ritm anual cu 7,3%, la 413,2 miliarde de yuani, a precizat CPCA.
În noiembrie, profiturile au scăzut cu 35%, iar marja de profit în industria auto a fost chiar mai scăzută: 3,3%.