Marjele de profit în industria auto din China s-au redus şi mai mult anul acesta, concurenţa acerbă afectând producătorii mai slabi de vehicule electrice (EV), transmite Bloomberg, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Marjele de profit ale producătorilor auto din cea mai mare piaţă auto mondială s-au situat în medie la 4,4% în perioada ianuarie-noiembrie 2024, faţă de un nivel mediu de 5% în 2023, a anunţat vineri Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA),

“Încă este un nivel redus comparativ cu marja medie de profit de 6,1% a firmelor industriale din aval”, se arată în comunicatul CPCA.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Industria auto trebuie să-şi reducă eficient costurile, să-şi sporească eficienţa şi să majoreze nivelul controlului costurilor”, a afirmat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.

În ultimii cel puţin doi ani, piaţa auto chineză, şi în special sectorul vehiculelor electrice, au fost caracterizate de o intensă rivalitate, care a dus la reduceri de preţuri şi discounturi semnificative, în încercarea de a atrage cumpărătorii. Liderul pieţei este grupul BYD. Producătorii auto mai mici se confruntă cu dificultăţi şi unii chiar au dat faliment. Printre cei cu probleme se află Jiyue şi Human Horizons Group Inc (HiPhi).

Veniturile totale ale industriei în perioada ianuarie-noiembrie 2024 au urcat cu doar 3%, la 9.500 miliarde de yuani (1.300 miliarde de dolari), în timp ce costurile au urcat cu 4%, la 8.300 miliarde de yuani. De asemenea, profiturile au scăzut în ritm anual cu 7,3%, la 413,2 miliarde de yuani, a precizat CPCA.

În noiembrie, profiturile au scăzut cu 35%, iar marja de profit în industria auto a fost chiar mai scăzută: 3,3%.