Compania de plăți Mastercard și platforma online Waze au demarat un proiect prin care vor să-i fiscalizeze pe micii producători care vând produse pe marginea drumului, în schimbul promovării, transmite agenția News.ro.
Prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali ar urma să beneficieze de expunere pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari. În schimb, ei ar trebui să se doteze cu POS-uri și să permită plata cu cardul a produselor.
“Folosind aplicaţia Waze în timpul călătoriei, potenţialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toţi producătorii înscrişi în campanie, care comercializează produse în faţa casei sau grădinii. Aceştia sunt semnalizaţi printr-un pin dedicat şi o scurtă prezentare, pentru a fi identificaţi cu uşurinţă direct în aplicaţie. De asemenea, proiectul este promovat şi prin direcţionale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locaţiilor în care se află producătorii locali”, arată cele două companii.
Fiecare producător care intră în program va avea un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru proiect este Asociaţia My Transylvania, care susţine micii producători locali din România şi îşi propune să crească şi apetitul românilor pentru produse autohtone.
Campania prezintă poveştile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video pe un site dedicat. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localităţile din care provin producătorii, şi îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut şi ca Drumul Brânzei, care leagă destinaţii precum Beberani – cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Sălişte, Tilişca, Şelimbăr sau Tălmaciu.
Prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro, orice producător local se poate înscrie în proiect şi intra în legătura cu reprezentanţii asociaţiei My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens.