Măsurile CNAIR după protestele transportatorilor : benzi dedicate pentru camioanele UE-non UE din această săptămână, toleranță de 5 % la depășirea tonajului și reducerea semnificativă a tarifelor pentru agabaritice

Romania, bulgaria, croația, schengen, vama, migratie, trafic, transport, coada, cozi, blocaj, granita, frontiera, autostrada, transportatori, UE, uniunea europeana, comert liber, tir, tiruri Sursa foto: Daniel MIHAILESCU / AFP

Măsura de separare a fluxurilor de camioane UE – non UE la frontiere pentru fluidizarea circulației și reducerea timpului de așteptare ar urma să se aplice din această săptămână, a anunțat marți, 13 februarie Ministerul Transporturilor după noi discuții cu asociațiile transportatorilor. Este una dintre măsurile pe care autoritățile le-au promis după protestele transportatorilor din ianuarie 2024. De asemenea, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin al Ministrului Transporturilor cu toleranțe admise la depășirea tonajului și a gabaritului (5 % la masa totală, 1 % la lungime și 2 % pentru lățime).

Separarea fluxurilor UE- non EU (acolo unde este posibil) și cântărirea dinamică a camioanelor au fost stabilite inițial pentru punctele de trecere a frontierei de la Nădlac (cu Ungaria) și Giurgiu (cu Bulgaria) cu extindere ulterioară la nivel național.

,,În continuarea discuțiilor permanente dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și patronatele din transportul rutier, astăzi 13.02.2024, a avut loc, la sediul MTI, o nouă întâlnire între ministrul Sorin Grindeanu și reprezentanții Confederațiilor patronale și Federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri. La discuții au participat alături de reprezentanții MTI și reprezentanții conducerilor CNAIR, ISCTR, ARR și RAR. Prima parte a ședinței a fost dedicată evaluării stadiului fiecărei măsuri convenite în cadrul întâlnirilor precedente. Astfel, s-a constatat că au fost respectate termenele asumate pentru fiecare măsură. Solicitările transportatorilor rutieri și-au găsit o rezolvare fie prin adoptarea unor acte normative, fie prin decizii administrative ale conducerilor unităților din subordinea MTI, fie prin acțiuni imediate care să ajute această industrie. Conducerea CNAIR, cu ocazia discutării stadiului implementării separării fluxurilor pentru camioanele UE și non-UE, a precizat că primele măsuri se vor concretiza în cursul acestei săptămâni.” -Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Tarifele AST și toleranțele la mase și gabarit

Emitere AST în limitele de competenţă; include traseu, condiţii de parcurs şi cost. În regim normal, la mai mult de două zile lucrătoare de la data înregistrării la unităţile/subunităţile C.N.A.I.R. – S.A. tarif/document 10% din valoarea totală a tarifelor de depăşire, dar nu mai puţin de 10 euro si nu mai mult de 500 euro

Tarifele CNAIR pentru Autorizațiile Speciale de Transport (AST) se reduc semnificativ și nu vor depăși 500 de Euro. În interesul susținerii sectorului transporturilor rutiere și implicit a economiei naționale, considerăm necesară revizuirea tarifelor aplicate în prezent și armonizarea cu nivelul tarifar practicat în Ungaria, considerată reper, în baza următoarelor criterii:

  1. Aplicarea unor formule simplificate pentru calculul tarifului unitar (euro/km), accesibile pentru înțelegere și aplicare tuturor categoriilor de utilizatori;
  2. Reducerea semnificativă a nivelului tarifului suplimentar, în cazul vehiculelor care transportă încărcături indivizibile, cu mase și dimensiuni excepționale;
  3. Majorarea tarifelor pentru valori mici ale depășirilor maselor pe axe și dimensiunilor maxime admise, specifice transporturilor de mărfuri divizibile;
  4. Aplicarea unui coeficient de multiplicare de 1,5 la tariful aferent depășirilor maselor maxime admise pe axe peste limitele prevăzute la art. 41 alin (8) al  Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Reducerea tarifelor pentru depășiri ale dimensiunilor maxime admise, având în vedere că aceste depășiri nu au impact direct asupra infrastructurii rutiere;
  6. Reducerea la jumătate a tarifului de emitere în regim normal a Autorizațiilor Speciale de Transport, de la 20% la 10% din valoarea totală a tarifelor de depășire, dar nu mai mult de 500 Euro. Măsura este justificată în condițiile în care activitatea de autorizare a fost informatizată, ca parte integrantă din aplicația utilizată în efectuarea controlului specific la punctele de frontieră;
  7. Eliminarea tarifului „aviz depășire limita de competență”, din considerente de informatizare a emiterii AST;
  8. Nu intră sub incidența prezentelor modificări tarifele aferente depășirilor masei totale maxim admise.

Nu se aplică tarife suplimentare si nu se eliberează autorizație specială de transport dacă depășirea masei maxime admise pe axe și a masei totale maxime admise, rezultată în urma cântăririi, este de până la:

  1. 5% inclusiv, pentru masa totală.
  2. 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplă;
  3. 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublă;
  4. 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplă;

Nu se aplică tarife suplimentare si nu se eliberează autorizație specială de transport dacă depășirea dimensiunilor maxime admise, rezultată prin masurare este de până la:

a)1% inclusiv, pentru lungime

b)2% inclusiv, pentru lățime;

c) 1,00 cm inclusiv, pentru înălțime

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: