Metrorex începe cercetarea disciplinară pentru cinci angajați după accidentul de la Timpuri Noi/Ramele care s-au lovit frontal au fost mutate fără aprobarea anchetatorilor AGIFER

Metrou Timpuri Noi

Metrorex a început cercetarea disciplinară pentru alți cinci angajați cu responsabilități în cazul accidentului produs pe 27 februarie la stația Timpuri Noi, o măsură care vine după suspendarea din funcție a celor doi directori, de la Exploatare și Infrastructură.

Raportul Metrorex obținut de Digi24 indică un tren defect construit în anii 80 (IVA ARAD), angajați care au înțeles greșit instrucțiunile primite, care nu au știut ce să facă sau care au decis să ia măsuri fără a vorbi cu colegii lor. Așa arată lanțul slăbiciunilor care a dus la ciocnirea a două trenuri de metrou în stația Timpuri Noi pe 27 februarie.

Raportul surprinde o discuție a celor doi mecanici cu șeful de tură cu minute înainte de ciocnire. Deși acesta îi dă unde verde mecanicului trenului defect să treacă pe roșu, mecanicul celuilalt tren înțelege că el trebuie să facă asta și, fără a se reasigura, pornește spre stația Timpuri Noi, unde era garat un alt tren.

”Din înregistrările de pe instalația de radiocomunicații rezultă că mecanicul trenului 4 (cel aflat inițial în spatele trenului defect – n.red) a înțeles în mod eronat că a primit comanda de depășire a semnalului pe oprire, deși comanda era adresată trenului 42 (trenului IVA care se defectase n.red)”, se arată în raportul intern al Metrorex.

Raportul preliminar : 

Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.

Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP – ATO în apropierea staţiei Dristor 1.

Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.

Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).

Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP şi a circulat pe firul 1 contrasens şi apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunţat prin staţia de sonorizare că trenul circulă în direcţia Dristor 2.

Ora 19:03. Trenul 4 a plecat din staţia Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către staţia Timpuri Noi, în baza semnalului de ieşire al staţiei Y2 aflat pe poziţie pe oprire (roşu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al staţiei Piaţa Unirii 1 a efectuat parcurs de ieşire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din staţia Timpuri Noi.

Ora 19:06. Trenul 4 a depăşit semnalui Y al staţiei Timpuri Noi aflat pe oprire (roşu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a staţiei Timpuri Noi şi s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a staţiei Timpuri Noi.

 

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *