Raport preliminar pentru coliziunea trenurilor de metrou de la stația Timpuri Noi: Un macaz a rămas blocat, iar mecanicul de tren a trecut pe roșu / Dubla măsură a ministrului Grindeanu

Metrou Timpuri Noi

Raportul preliminar al accidentului produs marți, 27 februarie, la stația de metrou Timpuri Noi, arată blocarea unui macaz și o depășire a semnalului pe roșu, potrivit publicației de specialitate ClubFeroviar care a publicat procesul-verbal comun Metrorex – AGIFER. Raportul menționează cuvântul „accident” nu „incident”, așa cum au comunicat Ministerul Transporturilor și Metrorex.

Încă nu este clar dacă Metrorex a încercat mușamalizarea coliziunii „tren contra tren” în termenii tehnici, dar lipsa de comunicare la mai bine de o oră de la accident și informațiile incomplete (trunchiate) arată că Metrorex a încercat să transforme un incident grav într-o situație care să nu pară atât de periculoasă precum a fost dirijarea eronată a unui tren pe contrasens și apoi coliziunea la viteză redusă. Coliziunea a fost ușoară doar pentru că unul dintre trenuri de-abia pleca din stație.

În plus, se remarcă și dubla măsură a ministrului Grindeanu. Dacă în cazul camioanelor din Ucraina care ar intra prioritar în Portul Constanța (conducere pe mandat) amenința că demite toți directorii, în prima reacție după accidentul de la Timpuri Noi pur si simplu „s-a spălat pe mâini”, susținând că nu poate interveni peste directoarea generală Mariana Miclăuș cu mandat de 4 ani și susținută de PNL. Ulterior, Ministerul Transporturilor a comunicat că i-a cerut cu celeritate un raport privind accidentul.

Iată cum s-au desfășurat evenimentele care au culminat cu producerea accidentului:

Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.

Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP – ATO în apropierea staţiei Dristor 1.

Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.

Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).

Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP şi a circulat pe firul 1 contrasens şi apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunţat prin staţia de sonorizare că trenul circulă în direcţia Dristor 2.

Ora 19:03. Trenul 4 a plecat din staţia Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către staţia Timpuri Noi, în baza semnalului de ieşire al staţiei Y2 aflat pe poziţie pe oprire (roşu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al staţiei Piaţa Unirii 1 a efectuat parcurs de ieşire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din staţia Timpuri Noi.

Ora 19:06. Trenul 4 a depăşit semnalui Y al staţiei Timpuri Noi aflat pe oprire (roşu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a staţiei Timpuri Noi şi s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a staţiei Timpuri Noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *