Metrou la Cluj: Primăria a prelungit până pe 16 ianuarie termenul pentru depunerea ofertelor la contractul de supervizare / 45 de solicitări printre care avans de 10% din contractul de 215 milioane lei și amânarea cu încă o lună

Gulermak Metrou Istanbul

Primăria Cluj-Napoca a prelungit până pe 16 ianuarie termenul-limită de depunere a ofertelor la contractul pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M1, cel mai mare contract de consultanță din transporturi. Este a patra licitație pentru asigurarea serviciilor de consultanță la contractul de aproape 2 miliarde de euro, cel mai mare contract din Transporturi atribuit până acum. La licitația din octombrie, Primăria a stabilit un termen inițial pentru 10 noiembrie, prelungit apoi pentru 5 decembrie, 12 ianuarie 2024, respectiv 16 ianuarie, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Firmele interesate au avut 45 de solicitări/clarificări către Primăria Cluj-Napoca precum acordarea unui avans de 10% din valoarea contractului (215 milioane lei) sau prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu încă o lună, până la 12 februarie 2024 ca urmare a modificării condițiilor din licitație.

De asemenea, în caietul de sarcini, Primăria Cluj-Napoca solicită supervizorului să impună mobilizarea antreprenorului.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Referitor la modelul contractului de supervizare/ Art. 15 Sanctiuni pentru de indeplinirea obligatiilor, art. 15.7 din tabelul de la pg 27, Clauza 30

Utilajele Antreprenorului si transportul bunurilor: Va rugam să eliminati semnificația următoarei penalități: „Clauza 30 Utilajele Antreprenorului si transportul bunurilor. Consultantul/Supervizorul are obligația de a dispune Antreprenorului, prin Ordin de mobilizare, mobilizarea Utilajelor Antreprenorului incluse în Programul de executie de bază/ actualizat. Prin Ordinul de mobilizare se intelege instrucțiunea emisă de catre Consultant/Supervizor Antreprenorului în care sunt menționate categoriile de Utilaje ele Antreprenorului necesar a fi mobilizate și care sunt precizate în Programul de Execuție. In Ordinul de mobilizare se pot specifica si perioadele în care vor ramane mobilizate categoriile de Utilaje ale Antreprenorului. Numărul maxim de Utilaje ce poate fi solicitat în Ordinul de mobilizare rezultă din Programul de executie”. Într-adevăr, Supervizorul nu poate fi făcut responsabil pentru instruirea Antreprenorului să-și mobilizeze Utilajele și echipamentele conform programului, acest lucru ar face ca Supervizorul și clientul să fie responsabili pentru costul imobilizării Utilajelor în cazul în care activitățile acestor instalații și echipamente sunt împiedicate. Contractul de Proiectare și execuție conferă
Antreprenorului responsabilitatea de a-și mobiliza echipamentul atunci când este necesar și ar trebui să rămână ca atare pentru a nu transfera această responsabilitate Supervizorul și clientului.

Răspuns: prevederile rămân astfel cum se regasesc în modelul de contract pus la dispoziție”.

Primăria Cluj-Napoca a acceptat acordarea unui avans, însă doar cu o scrisoare de garanție bancară. „Solicitarea nr. 1: Referitor la modelul contractului de supervizare/ Art. 33 Acordarea avansului/Având în vedere faptul că proiectul Metroului din Cluj Napoca este finanțat si din fonduri UE si pentru a balansa plățile Supervizorului cu cheltuielile acestuia, va rugam să permiteti acordarea platii în avans până la suma de 10% din valoarea contractului, pentru a permite Supervizorului sa aiba un sold de numerar pozitiv in cadrul acestui proiect.

Răspuns: clauza 33.1 se inlocuieste după cum urmează : „33.1. Autoritatea contractantă are dreptul de a acorda avans contractantului, dacă acesta solicită, numai contra unui instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări și a graficului de returnare a avansului şi numai dacă sunt asigurate condiţiile pentru începerea îndeplinirii obligaţiilor rezultate din contract. 33.2. Avansul se acordă într-o singură tranșă, în limita valorică de 10% din valoarea contractuală, iar returnarea acestuia se face prin retineri succesive din facturile înaintate la plată, după data acordării avansului, în cuantum de 15% din valoarea fiecărei facturi, cu respectarea prevederilor legale în vigoare”.

Etapa de proiectare a primei magistrale de metrou din afara Bucureștiului a început la 1 septembrie 2023, iar Guvernul a aprobat  despăgubiri-record de 283 milioane lei pentru proprietarii care vor fi expropriați (detalii aici).

Magistrala de metrou M1, prima linie din afara Bucureștiului, are 21 de stații, costă 9 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani. Constructor este Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada.

Contract la cheie. Gulermak a lucrat la Metroul din Istanbul, Dubai și Varșovia

Spre deosebire de contractele Metrorex de la București, Primăria Cluj-Napoca a ales varianta unui contract la cheie: structuri, tuneluri, finisaje, instalații și automatizare. Gulermak va aduce la Cluj echipa care a lucrat la metroul din Dubai, potrivit publicației ClubFeroviar.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVADurata totală a contractului este de 96 de luni”, arată Primăria Cluj-Napoca.

„Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, afirma pe 29 decembrie 2022, Sorin Grindeanu la semnarea contractului de finanțare.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.