Metroul Gara de Nord – Aeroport Otopeni: Utilajul TBM pentru forarea tunelurilor a ajuns la București și se montează la Băneasa. „Este foarte posibil ca lucrările să înceapă luna aceasta”, spune Mihai Barbu, președinte CA Metrorex

Metrou M 6 Utilaj TBM

Utilajul TBM pentru forarea tunelurilor la Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni a ajuns la București și urmează să fie montat în zona comercială Băneasa (stația Tokyo), a anunțat luni, la TVR Info, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, Mihai Barbu. Întrebat dacă lucrările efective ar putea începe luna aceasta, Barbu a răspuns afirmativ, dar condiționat de aprobarea tuturor avizelor.

„Ordinul pentru începerea lucrărilor pentru M6 1 Mai – Tokyo s-a dat. Noi acum suntem în faza de obținere a avizelor necesare și în funcție de obținerea avizelor începe lucrările de structură care au termen de finalizare de 48 de luni (n.r tot contractul de proiectare și execuție este de 48 luni). Utilajul trebuie să intre cât mai curând în șantier. El nu mai este la Constanța, este la București, demontat și urmează să fie montat în zona Mall-ului Băneasa unde încep lucrările dinspre stația Tokyo. Restricții de circulație vor fi în funcție de ce va scrie în avize, dacă va fi nevoie de devieri. Este foarte posibil ca lucrările să înceapă luna aceasta”, a spus Barbu.

Primul utilaj de foraj TBM (cârtița) care va săpa tunelurile pentru primele șase stații ale Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni a ajuns în România, prin Portul Constanța la începutul lunii septembrie, după cum Economedia a scris aici. Sunt două scuturi TBM (Tunnel Boring Machine) ale asocierii de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol care vor lucra pe secțiunea I Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo). Contractul a fost semnat în martie 2022 pentru 1,2 miliarde lei (lucrări la structură stații și galerii), iar durata este de 48 de luni pentru proiectare și execuție. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a avansat mai multe termene pentru începerea șantierului precum mai sau iunie, dar organizarea de șantier se poate face de-abia în această toamnă.

Utilajul este compus din 28 de piese și are o greutate totală de 726 de tone, a precizat Metrorex: „Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare. TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6. Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *