Ministerul Transporturilor cumpără încă 20 de trenuri InterRegio, de lung parcurs. Licitația a fost lansată pentru o valoare de 450 de milioane euro, finanțare prin PNRR

trenuri electrice Alstom Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat o nouă licitație pentru achiziția a 20 de trenuri InterRegio de lung parcurs, o investiție de aproximativ 450 de milioane euro, finanțare prin PNRR. România a cumpărat în martie 20 de trenuri de lung parcurs de la Alstom, un contract care va fi extins cu încă 17 unități și așteaptă oferte până la sfârșitul lunii la licitația pentru 62 de trenuri Regionale, de scurt parcurs.

Din valoarea totală pentru cele 20 de noi rame electrice, 180 de milioane euro reprezintă costul materialului rulant, iar diferența de 270 de milioane serviciile de întreținere pentru 15 ani, cu posibilitatea dublării perioadei de mentenanță. (n.r 30 de ani este durata de funcționare a trenurilor).

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a prezentat și rutele pe care vor circula noile rame electrice.

„A fost lansată licitația pentru achiziția a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs de către Statul Român, după finalizarea controlului preliminar al ANAP. Investiția se va realiza prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora.

Proiectul vizează dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe rețeaua electrificată până în 2022 și pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu). Au fost, astfel, identificate 10 legături feroviare:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași”.
Ramele electrice vor asigura, între altele, circulația cu o viteză minimă de 160 km/h și maximă de 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă, suport pentru politicile naționale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2.

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *