Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat o nouă licitație pentru achiziția a 20 de trenuri InterRegio de lung parcurs, o investiție de aproximativ 450 de milioane euro, finanțare prin PNRR. România a cumpărat în martie 20 de trenuri de lung parcurs de la Alstom, un contract care va fi extins cu încă 17 unități și așteaptă oferte până la sfârșitul lunii la licitația pentru 62 de trenuri Regionale, de scurt parcurs.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din valoarea totală pentru cele 20 de noi rame electrice, 180 de milioane euro reprezintă costul materialului rulant, iar diferența de 270 de milioane serviciile de întreținere pentru 15 ani, cu posibilitatea dublării perioadei de mentenanță. (n.r 30 de ani este durata de funcționare a trenurilor).

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a prezentat și rutele pe care vor circula noile rame electrice.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„A fost lansată licitația pentru achiziția a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs de către Statul Român, după finalizarea controlului preliminar al ANAP. Investiția se va realiza prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora.

Proiectul vizează dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe rețeaua electrificată până în 2022 și pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu). Au fost, astfel, identificate 10 legături feroviare:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași”.
Ramele electrice vor asigura, între altele, circulația cu o viteză minimă de 160 km/h și maximă de 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă, suport pentru politicile naționale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2.