Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, își demolează a doua autostradă. După demolarea din 2015 a autostrăzii Săliște – Cunța construită și inaugurată în 2014 de italienii de la Salini, vineri, Pizzarotti (tot Italia) demolează ce a construit și inaugurat în decembrie 2020, chiar înainte de alegeri. Primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda surpat în zona Alba Iulia Nord din decembrie 2022 este demolat în perioada de garanție, la solicitarea beneficiarului, CNAIR. Pentru aproximativ o lună, circulația este închisă la kilometrul 16 și deviată printr-o bretea, iar în această perioadă se fac expertize care vor da și soluția de consolidare, surparea fiind cauzată fie de infiltrații, fie de o execuție neconformă. Demolarea de pe A10 se face în aceeași zi cu surparea de la Breaza, de pe DN 1.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru finalizarea și inaugurarea primului lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda în mandatul ministrului Lucian Bode, CNAIR ar fi tolerat abateri de la normativul din construcții, susține fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

„Meșterul Manole Grindeanu la Ministerul Transporturilor: astăzi s-a surpat DN1 Ploiești – Brașov și a început demolarea autostrăzii A10 Sebeș – Turda. O porțiune a DN1 Ploiești – Brașov s-a surpat în apropierea localității Breaza. O bandă de circulație a fost închisă și se poate ajunge chiar la închiderea completă a circulației în cazul în care surparea se extinde. De 15 luni Sorin Grindeanu nu a mișcat un deget pentru Autostrada Ploiești – Brașov care să rezolve odată pentru totdeauna problema traficului de pe DN1. Nu a fost în stare să aprobe traseul autostrăzii, să dea drumul la studiile de teren, proiectare, avize sau acord de mediu. Proiectul e îngropat în sertarul lui Grindeanu, în timp ce șoferii stau blocați pe un DN1 prăbușit.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Și tot azi a început demolarea pe Autostrada Sebeș – Turda. Tronsonul 1 Sebeș – Alba Iulia a fost inaugurat de Lucian Bode în decembrie 2020, cu câteva zile înainte de alegerile parlamentare. Cei care au urmărit desfășurarea lucrărilor în acea toamnă își aduc aminte că s-a asfaltat zi și noapte, pe ploaie, la temperaturi apropiate de îngheț, fără niciun respect față de rigorile tehnice legale. Singurul criteriu luat în seamă a fost mulțumirea politicienilor din PNL. Au trecut de atunci 2 ani și consecințele rabatului de la calitate se observă cu ochiul liber: autostrada a început să o ia la vale, asfaltul să crape, trambulinele și gropile sunt la tot pasul, iar șoferii nu se simt in siguranță pe acest tronson mediocru. Sorin Grindeanu bate toate recordurile negative pe marile proiecte de infrastructură și păstorește nepăsător acest veritabil Minister al Rezilierilor și Demolărilor”.

Sursa foto: Ziarul Unirea