Compania Tarom ar urma să primească un ajutor de stat de 150-200 de milioane de euro, injecţie de capital care trebuie aprobată de Comisia Europeană, a anunţat, luni seară, la Digi 24, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Planul de redresare prevede că operatorul aerian naţional va reveni pe profit în 2024-2025 şi va avea aproximativ 1.000 de angajaţi, a explicat ministrul Transporturilor.
„Avem un plan bun, pe care l-am discutat şi cu comisarul Vestager (n.r. vicepreşedintă executivă CE, comisar european O Europă pregătită pentru era digitală) de uniformizare a flotei, de plecări voluntare şi restructurare internă… Execuţia nu e încă la nivelul care să mă mulţumească. Fără o injecţie de capital la Tarom, în jur de 150-200 de milioane de euro… Pentru aceşti bani Tarom se angajează să redevină o companie suplă, cu aproximativ 1.000 de angajaţi, profitabilă din 2024-2025, pentru prima dată după enorm de mulţi ani. În perioada pandemiei, statele europene au investit 30 de miliarde de euro în companiile lor”, a precizat ministrul Drulă.
Anul trecut şi compania aeriană românească Blue Air a primit un credit de aproximativ 300 de milioane de lei cu garanţie de stat pentru sprijinirea activităţilor în pandemie, iar Ministerul Finanţelor a garantat un împrumut-ajutor de stat de 312 milioane lei pentru operatorul aerian de stat.
Tarom s-a mişcat bine pe piaţa zborurilor de tip charter, fiind organizate aproximativ 70 de chartere pe săptămână către destinaţii exotice, a mai spus ministrul Drulă.
Întrebat despre linia de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni şi pregătirile pentru Campionatul European de Fotbal Euro 2020 (prima partidă la Bucureşti este duminică, pe 13 iunie) Cătălin Drulă a spus că numărul călătorilor a crescut de la 200 la aproximativ 600 de persoane pe zi, şi pe fondul reluării treptate a zborurilor. „Trenul de Otopeni”, investiţie de aproape 100 de milioane euro din fonduri europene, a fost construit şi pentru a asigura transportul suporterilor la Euro 2020.