Amenzile pot ajunge la 4% din cifra de afaceri sau până la două milioane de euro. Reglementarea acestei măsuri de protecție a consumatorilor se va face printr-o ordonanță de Guvern care transpune directiva europeană Omnibus.
„Tot mai mulți români, care fac cumpărături online, își aleg produsele în funcție de recomandările pe care le regăsesc pe internet și care sunt postate de persoane care pretind că ar fi achiziționat la rândul lor aceleași produse/servicii. În această situație, mulți români pică în plasa falsului marketing și neputând să verifice veridicitatea recenziilor ajung să cumpere diverse produse care nu corespund descrierilor din recenziile de pe platformele online de cumpărături”, a transmis ministrul într-un mesaj pe pagina sa de Facebook.
Ministerului Economiei a publicat un proiect de ordonanță de urgență pentru a asigura o mai bună respectare a prevederilor legale în materie de protecție a consumatorilor, printre care măsuri reparatorii în cazul în care aceștia au fost afectați de practici comerciale incorecte și definirea de noi practici comerciale înșelătoare.
Ministerul susține că, în lumea contemporană, piețele digitale devin rapid principalele piețe de consum. Evoluția rapidă a piețelor digitale reprezintă o mare provocare pentru legislația de protecție a consumatorilor. Cadrul de reglementare privind protecția consumatorilor trebuie să garanteze faptul că toţi consumatorii rămân protejați, în consecință, este absolut necesară modificarea cadrului legislativ actual ȋn domeniul protecției consumatorilor astfel ȋncât măsurile adoptate să ofere consumatorilor beneficii concrete, arată nota de fundamentare.
Astfel, Ministerul Economiei propune transpunerea unei directive europene ce prevede o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii în materie de protecție a consumatorilor.
Reglementările se vor aplica efectiv începând cu data de 28 mai 2022. Proiectul de ordonanță aduce o serie amplă de modificări unor acte normative.