Mobilizare redusă a constructorului Rizzani pe șantierul Centurii Craiova Sud: CNAIR amenință cu penalizări la doar două luni de la începerea lucrărilor

Centura Craiova Sud Sursa Foto CNAIR

Mobilizare redusă a constructorului Rizzani pe șantierul Craiova Sud, una dintre cele mai noi lucrări de infrastructură rutieră din România. La doar două luni de la intrarea în șantier, antreprenorul din Italia lucrează doar într-o singură zonă, la kilometrul 0 al contractului, intersecția cu DN 56 Craiova – Calafat, iar conducerea Regionalei de Drumuri și Poduri Craiova amenință deja cu primele penalizări (noua legislație pentru lucrări publice prevede emiterea unor certificate la fiecare lună, iar la trei certificate negative contractul poate fi reziliat).

Constructorul Rizzani (Italia) a început pe 3 mai lucrările pentru Centura Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri și o singură bandă pe sens, care va trece pe lângă Uzina Ford din „Bănie”. Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Lucrările trebuie terminate până în decembrie 2023 pentru a deconta lucrările prin POIM, de aceea mobilizarea constructorului și respectarea termenului din contract sunt esențiale, a transmis, la o nouă verificare pe șantier, Călin Petruț, șeful DRDP Craiova.

„Așa cum am promis voi verifica periodic acest șantier, cel puțin o dată pe săptămână voi fi prezent pentru a verifica mobilizarea. Astăzi am revenit pe șantier și nu sunt deloc mulțumit de mobilizare, antreprenorul lucrează numai pe zona de la DN 56, de la kilometrul 0 al contractului, unde efectuează lucrări de decopertare strat vegetal și foraje pentru pasajul din acea zonă, dar cu o mobilizare destul de redusă. I-am tras atenția acestuia că vom lua toate măsurile pentru a ne asigura că acest contract se va finaliza în termenul contractual, antreprenorul trebuie să înțeleagă că acest tronson de drum trebuie dat în trafic la data la care și-a asumat prin semnarea contractului. În zona DN 6 și DN55 nu sunt nu efectuează nici un fel de lucrare, în zona dn55 la fel nu efectuează lucrări. Sper să înțeleagă acest mesaj și să nu fim nevoiți să punem în aplicare prevederile contractului”, a afirmat Călin Petruț, fost șef la Administrația Bazinală Jiu, pus în noiembrie 2021 director DRDP Craiova.

Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

Sursa Foto CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *