Modernizarea Centurii București între A 1 și DN 5 riscă să înceapă cu stângul. Constructorul din Italia care a câștigat contractul de 500 de milioane de lei are întârzieri uriașe pe Centura Craiova, o lucrare mult mai ușoară

Centura Craiova Sud

Întârzieri foarte mari pe șantierul Centurii Craiova Sud, un contract de 105 milioane lei semnat în ianuarie 2022 cu antreprenorul Rizzani din Italia. Constructorul ar trebui să finalizeze lucrările în această vară (are 15 luni execuție pentru cei 10 kilometri cu o bandă/sens), dar este la doar 10 – 15 % execuție, susține fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

Același constructor din Italia în asociere cu firma Mavgo din România ar trebui să înceapă lucrările și pentru modernizarea Centurii București Sud, tronsonul de 10 kilometri dintre A 1 (Autostrada București-Pitești) și DN 5 – Jilava, un contract de 504 milioane lei care include dublarea șoselei și execuția pasajelor subterane la intersecțiile Bragadiru și Măgurele, după cum Economedia a explicat aici. Este un contract de proeictare și execuție cu o durată de 36 de luni câștigat cu o ofertă mult sub valoarea pe care o estima CNAIR, între 638 și 758 milioane lei, estimările de cost fiind înainte de explozia prețurilor la materialele de construcții (de exemplu, un pasaj clasic precum cel de la Drajna costă 100 de milioane lei, iar lărgirea unui kilometru pe Prelungirea Ghncea puțin sub 100 de milioane lei). În aceste condiții se pune întrebarea dacă firma din Italia poate ,,duce” un contract atât de dificil (inclusiv în privința lucrărilor sub trafic) dacă la Craiova, pe amplasament liber nu are mobilizare.

Deși Ministerul Transporturilor și CNAIR au introdus certificatele negative pentru monitorizarea și penalizarea constructorilor, procedura ,,s-a fâsâit”, arată fostul secretar de stat USR : ,,Peisaj dezolant pe centura Craiova Sud: deși ar trebui să fie gata în această primăvară, șantierul a ajuns abia la 10-15% stadiu fizic. A trecut mai bine de un an de la acel moment, însă șantierul pare complet înghețat. Marea revoluție a lui Grindeanu cu cartonașe roz, certificate negative parțiale și constructori neserioși înlocuiți rapid de unii serioși s-a fâsâit complet. Adevărul e că între bătaia pe ciolanul guvernării și rotativa din mai, coaliția PSD-PNL a uitat complet de marile proiecte de infrastructură, iar constructorii simt ”când stăpânul nu-i acasă” și acționează în consecință.” -Horațiu Cosma




 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *