Modernizarea Centurii București: Rizzani a început lucrările la pasajul Jilava, dar așteaptă finalizarea lotului Aktor de pe A0, inelul de Autostradă al Capitalei, înaintea lărgirii actualei Centuri

modernizare-centura-bucuresti-rizzani

Constructorul Rizzani (Italia) a început lucrările pentru execuția pasajului nou de la Jilava, pasaj suprateran pe Centura actuală a Capitalei. Proiectul face parte din contractul semnat încă din vara anului 2022, prin care Centura Sud se lărgește la 4 benzi între Autostrada A 1 București-Pitești și intersecția de la Jilava (DN 5), iar la intersecțiile Bragadiru, Măgurele și Jilava vor fi construite noi pasaje.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Însă modernizarea completă a actualei Centuri a Bucureștiului (loturile A 1-DN 7, A 1-DN 5 și DN 2-A2), proiecte începute în urmă cu circa 15 ani se va încheia de-abia după finalizarea întregului inel de Autostradă –A0, sfârșitul anului 2026 urmând să aducă închiderea segmentului Joița (A1) –DN 1 (Corbeanca) dacă Asocierea Pizzarotti-Retter va respecta termenul din contract.

Deși semnat încă din iulie 2022, contractul pentru modernizarea lotului A 1-DN 5 pe Centura București Sud avansează foarte greu, Ministerul Transporturilor eliberând de-abia în toamna anului trecut Autorizația de Construire (incompletă),iar constructorul având probleme de mobilizare, ba chiar fiind amenințat în repetate rânduri cu rezilierea contractului pentru Centura Craiova Sud, un proiect mult mai ușor de executat.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
trazactii calcule sedintă
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Modernizarea Centurii așteaptă inaugurarea lotului Aktor

Modernizarea celor 15 kilometri dintre Ciorogârla și Jilava, reabilitarea pasajului peste DN 5 București-Giurgiu și lucrările pentru cele trei pasaje noi va fi unul dintre cele mai dificile proiecte de infrastructură rutieră din zona Capitalei pentru că se va lucra sub trafic (la fel se va întâmpla din 2026 și pe lotul DN 2-A 2, contractul Maristar). Și din acest motiv, cel puțin potrivit explicațiilor oficiale, debutul ,,în forță” al lucrărilor pentru lotul Rizzani a tot fost amânat până la mult-așteptata inaugurare a lotului Aktor pe Autostrada A 0 București-Sud. Finalizarea semi-inelului sudic al A0, odată cu inaugurarea lotului constructorului grec va permite devierea unui procent semnificativ de trafic (în special comercial) de pe actuala Centură pe A0, iar antreprenorul italian ar putea avea front de lucru la pasaje și se pot impune și restricții în zonele cu lucrări.

Însă șantierul nu este început pe tot traseul dintre A1 și Jilava. De la Pasajul Domnești și până la intersecția cu DN 5 (Jilava), constructorul nu a făcut toate decopertările, iar unele zone nici nu sunt începute, așa cum este cea de lângă Măgurele, unitatea militară –Fortul XIV.

„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.

Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1: pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0: amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1: amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Economedia.

Șantierul DN 2-A2, după inaugurarea lotului Cernica-Afumați

Un alt tronson nemodernizat de pe Centura actuală a Capitalei și încă nedublat de Autostrada A 0 este lotul DN 2-A2, Rușinea de pe actuala Centură, fiind peste un deceniu de la prima încercare de lărgire. În cel mai fericit scenariu, lucrările ar putea fi reluate cu noul constructor-Maristar- de abia în această toamnă. Contractul a fost semnat în octombrie 2024, iar termenul de proiectare este de 6 luni. Doar după aprobarea proiectului tehnic se va putea intra în teren, dar cel mai probabil Ministerul Transporturilor va aștepta finalizarea lotului dintre Cernica și Afumați (9,5 km) al Autostrăzii A 0 Nord mai ales înainte de a lucra la pasajele existente pe actuala centură.