Modernizarea Gării de Nord, un contract în valoare de 420 milioane de lei, a fost semnată cu un constructor din Baia Mare cu numai 35 de angajați / Grindeanu trimisese Corpul de Control, care nu a prezentat niciun fel de concluzii

Gara de Nord Bucureşti Sursa Foto: Ministerul Transporturilor

CFR Infrastructură, companie din subordinea Ministerului Transporturilor, a acordat contractul în valoare de 420 de milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord unei asocieri, al cărei lider, o companie din Baia Mare, are doar 35 de angajați, iar proiectantul are un singur angajat (detalii aici). După ce Economedia a publicat aceste informații, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură, însă până în prezent nu există nicio concluzie publică a acestui control.

Astfel, contractul pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord București, cea mai mare gară din România, a fost atribuit către asocierea formată din constructorul GDO MOV IMPEX și proiectantul Omega Cert Sistem SR. Contractul a fost deja semnat, conform informațiilor Economedia.

Consorțiul câștigător acum este același care fusese initial desemnat câștigător al licitației, cu aceeași sumă – 420 milioane lei. Celelalte oferte veniseră de la CMA Construct și Erbașu.

Firmele perdante au contestat decizia CFR de acordare a contractului către băimărenii GDO MOV, despre care Economedia a scris că a raportat în 2022 doar 35 de angajați, iar proiectantul un singur angajat, iar după aceste informații Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură. Contestația CMA și Erbașu a fost admisă de CNSC, dar GDO MOV s-a dus în instanță, la Curtea de Apel, care i-a dat dreptate. Prin urmare, decizia inițială de acordare a contractului de 420 de milioane lei către băimăreni a rămas în picioare.

Valoarea contractului este de 420 de milioane lei, iar toate lucrările ar trebui să fie finalizate în patru ani și jumătate, din care proiectarea (care revine Omega Cert) durează nouă luni iar lucrările efective, 46 de luni. Proiectul este finanțat, în mare parte, din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021 – 2027.

Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și acvtivități comerciale:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)

Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)

Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)

Principalele lucrări de modernizare vizează:

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
  • modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  • reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
  • crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
  • sisteme noi de ventilație/încălzire
  • modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.”, transmitea, în august 2023, CFR Infrastructură.

Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 „Gara Târgoviște”, este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal.

 

Sursa Foto: Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Sa vad daca am inteles. Licitatia este catigata de o firma din Baia Mare cu 35 de angajati. In urma presiunilor din mediul public, Ministerul Transporturilor trimite Corpul de control la beneficiarul lucrarii. Mai mult, celelalte firme care au participat la licitatie cu contestat si castigat aceasta atribuire (atat la CNSC cat si in instanta).
    Dupa toate acestea, tot prima firma a castigat licitatia? Sa inteleg ca a fost facuta o noua evaluare a ofertelor si s-a ajuns la concluzia ca tot aia au cea mai buna oferta?
    In cazul asta, de ce s-a mai pierdut timpul? Cum este posibil ca o astfel de societate sa castige un contract de o asemenea anvergura? Cat a fost spaga?

  2. De fapt trimiti corpul de controlca sa arati ca faci ceva!
    S-a uitat de problema, mănânci cascavalul, contractul merge mai departe!
    Ca la Ministerul Transporturilor: doi incarcă, trei descarcă!
    Mai bine zis: ca la Sapoca!😵

  3. Bine..oameni buni si intelepti..la Baia Mare vine imparatul la ordin..aici s.au retras toti cei din KGB,CIA,Mossad..etc

  4. Informație 100/100 adevărată,acum7-10 ani gdo mov cosea iarbă in curtea stațiilor electrice ale Enelului, adică au venit ei de la Baia Mare sa cosească iarbă in București că aici nu era nici un cosaș.e strigător la cer.acum cosașii băimăreni renovează Gara de nord nu vi se pare ciudat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *