Primăria Capitalei a scos la licitație un contract de 24 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor de modernizare a liniilor vechi de tramvai. Până acum, din aproape 50 de kilometri de șină veche, PMB a semnat 11 contracte pentru modernizarea a 22 de kilometri de linie, după acum Economedia a explicat aici.Pentru că la prima procedură nu s-au depus oferte urmează să fie publicată licitația pentru aprox. 25 de kilometri de pe Bulevardul Basarabia, Corneliu Coposu și Calea Călărașilor. Modernizarea liniilor de tramvai este condiție în contractul pentru finanțarea europeană a celor 100 de tramvaie noi cumpărate de la Arad. În plus, PMB mai vrea să cumpere încă 250 de tramvaie.
Sunt 13 loturi scoase la licitație pentru supervizarea lucrărilor, cel mai mare contract, peste 11 milioane lei fiind cel pentru dirigenție de șantier pe Basarabia, Calea Călărașilor, Corneliu Coposu și bulev. Theodor Pallady. Toate contractele pentru supervizarea lucrărilor au o durată de 180 de luni (include și garanția) și sunt finanțate cu bani de la buget.
,,Infrastructura de tramvai aferentă liniei 40 are două terminale (Piața Sfanta Vineri și Complex RATB Titan) și străbate următoarele artere: Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Piața Eudoxiu Hurmuzachi, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady. Linia de tramvai 40 este una din liniile eficiente, ea leagă cartiere importante ale orașului și, totodată, se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Numărul de călători va crește semnificativ prin achiziția noilor tramvaie. Se prevede o creștere de 11% a beneficiarilor acestei linii de transport rapid. Materialul rulant care va circula pe linia de tramvai 40 va fi unul nou, achiziționat prin P.O.R. Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Prezentul proiect este unul complementar achiziției de tramvaie pe fonduri europene nerambursabile, o condiție obligatorie în ghidul solicitantului fiind ca materialul rulant să circule pe infrastructură de tramvai modernizată. Tramvaiele liniei 40 sunt garate în depourile Giurgiului și Dudești (depouri modernizate). “-SEAP.
Din totalul de 50 de kilometri cu șină veche, primul șantier se va deschide pe linia 5, Tramvaiul Corporatișilor Barbu Văcărescu – Aerogării – Băneasa unde proiectul tehnic este deja realizat și se așteaptă emiterea Autorizației de Construire. Lucrările durează 12 luni, potrivit contractului.
La primăvară, după finalizarea proiectelor tehnice încep lucrările pentru modernizarea celor 22 de kilometri:
11 Loturi atribuite – reabilitare linii tramvai – 21,55 km
– Lot 3 „Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Barbu Văcărescu, și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa”
lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă
– Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). –
Linia tramvai 5
– valoare 134 milioane lei
– Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat). – Linia tramvai 16
Valoare – 65,7 milioane lei
– Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat). – Liniiile 16 și 36
Valoare – 217,3 milioane lei
– Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă; Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat). – Liniile 44, 45, 46
Valoare – 98,8 milioane lei
– Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 23 și 27
Valoare 22,5 milioane lei
– Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 14, 36 si 46
Valoare – 24,8 milioane lei
– Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la capat terminal Republica”, lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 46
Valoare – 39,8 milioane lei
– Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 3
Valoare – 63,9 milioane lei
– Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; – Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat). – Liniile 14 și 36
Valoare – 112 milioane lei
– Lot 14 – Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă URBAN PROFILE GRELE SRL. – Linie ce se va înființa
Valoare – 12 milioane lei
– Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – PORR CONSTRUCT SRL. – Linia 27
Valoare – 39,4 milioane lei
• Loturile 2 – (1,9 km), 13 (0,690 km) și 15 (0,220 m) – (liniile de tramvai de pe străzile bd. Pache Protopopescu, str. Traian, bd. Ferdinand I – între sos. Mihai Bravu și str. Traian, str. Dristorului – între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac) linii tramvai 55,14 și o linie tehnologică – vor fi unite într-un singur lot și scoase la licitație.