Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru ca DN 7 C – Transfăgărășan să rămână deschis aproape tot anul va începe la data de 1 aprilie, iar firma de proiectare Rutier Conex XXI are la dispoziție 12 luni pentru predarea documentației.
Contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculoas Drum Național din România a fost semnat în februarie 2024 , iar în zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite polate (copertine de protecție din beton).
Potrivit Consiliului Județean Argeș, Ministerul Transporturilor a promis că, tronsonul de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă va rămâne deschis tot anul, deși chiar și după modernizare este foarte riscant având în vedere că stratul de zăpadă poate atinge în iernile grele 4-5 metri grosime, iar riscul de avalanșe și pietriș nu poate fi eliminat.
,,Miercuri, 27 martie 2024, Cancelaria Prim-Ministrului a organizat o întâlnire cu Asociația de Dezvoltare Monte Făgăraș, Bâlea-Capra și reprezentanți ai comunităților locale din județele Argeș și Sibiu. a discuție au participat reprezentanți ai Ministerelor mediului, MIPE, Agricultură, Transporturi, Economiei, reprezentantul Băncii Mondiale, Anna Akhalkatsi, precum și Șeful Cancelariei Prim-Ministrului, domnul Alexandru-Mihai Ghigiu și doamna Mihaela Frăsineanu, Consilier de Stat.
S-au purtat discuții importante privind dezvoltarea infrastructurii și a turismului argeșean. Am avut o discuție cu dl. secretar de stat de la Ministerul Mediului, Alexandru Avram, privind proiectul Molivișu și am primit asigurări că în cel mai scurt timp se va analiza documentația trimisă de către Agenția Națională Arii Protejate către Ministerul Mediului pentru a debloca acest proiect important. Dl. secretar de stat, Irinel Ionel Scrioșteanu, din cadrul Ministerului Transportului, ne-a informat că în termen de un an o să avem o soluție tehnică și financiară pentru ca Transfăgărășanul să poată fi deschis pe întreaga perioadă a anului. Totodată, în luna aprilie, va avea loc o întâlnire cu factorii implicați -autorități locale, mediu de afaceri, instituții publice și proiectanții – în vederea găsirii celor mai bune soluții care să corespundă tuturor obiectivelor stabilite. Turismul trebuie să reprezinte un pol de dezvoltare în județul Argeș, iar dezvoltarea infrastructurii se află printre prioritățile Consiliului Județean Argeș”, a declarat Marius Nicolaescu, vicepreședintele CJ Argeș.
Notă : Sublinierea aparține Economedia
Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.
Tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă de pe Transfăgărăşan este deschis în medie, patru-cinci luni pe an, iunie- octombrie/noiembrie și doar atunci când comisia care face revizia tehnică (n.r. – drumari şi poliţişti rutieri) constată că sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă.