Moment rar de sinceritate la Ministerul Transporturilor care a recunoscut „performanța” CNAIR: Licitația pentru Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a durat mai mult decât termenele prevăzute în contract

Autostrada A 0 Nord Lot 3

Rar moment de sinceritate la Ministerul Transporturilor, care a recunoscut joi, la semnarea contractului pentru Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, una dintre cele mai rușinoase realități pentru infrastructura mare: de la lansarea licitației și până la semnarea contractului a trecut o perioadă mai mare decât termenul prevăzut pe hârtie pentru proiectare și execuție. 

Concluzia îi aparține secretarului de stat PNL Ionel Scrioșteanu, responsabil cu proiectele de infrastructură rutieră, prezent joi la semnarea contractului cu un constructor din China. Astfel, durata de proiectare și execuție pentru Lotul 3 este de 30 de luni (12 proiectare și 18 execuție), în timp ce de la momentul lansării licitației în SEAP, iunie 2019, până joi, 16 martie 2023 au trecut 45 de luni. 

„În sfârșit, contract semnat pe Lotul 3 Nord al Autostrăzii A0. În urma expirării termenului de depunere a contestațiilor și a soluționării acestora, astăzi s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii de Centură București A0 Nord. Constructorul este compania China Civil Engeneering Construction Corporation (CCECC) cu prețul de 397,99 milioane lei, fără TVA, Lotul 3 al A0 Nord fiind totodată și primul sector de drum construit de chinezi. Finanţarea este asigurată prin Programul Transport. Sper ca exemplul bun pe care îl avem pe cele 12 loturi licitate și contracte pe Autostrada Moldovei A7 să devină regula de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR, iar o licitație ca cea pe care am închis-o astăzi să nu se mai repete”, a spus Ionel Scrioșteanu.

La rândul său, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a prezentat toate rundele de contestații la CNSC și CAB prin care a trecut lotul 1.

„Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impus soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a arătat Sorin Grindeanu.

NOTĂ: De la semnarea contractului și până la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL) pot trece poate 4-5 luni, exemple în acest sens fiind loturile 2 și 3 de pe A1 contractate cu Mapa (Turcia) sau WeBuild (Italia), constructori din țări care nu intră sub incidența legislației anti-China sau Rusia. Oficialii din Transporturi au evitat să facă referiri la situația Lotului 1, singurul dintre cele 7 loturi de pe A0 rămas fără contract.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *