Motoare 100% electrice din 2035 în Europa: Statele UE aprobă proiectul Comisiei de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au aprobat, în noaptea de marţi spre miercuri, proiectul Comisiei de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi din Europa începând din 2035, impunând motoare 100% electrice, scrie agenția AFP, citată de News.ro.

Această propunere, anunţată de executivul european în iulie 2021, va însemna oprirea de facto a vehiculelor pe benzină şi diesel în UE începând din 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale continentului, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

La cererea câtorva ţări, inclusiv Germania şi Italia, Cei 27 au convenit totuşi să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului, de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră de la vehicule.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Miniştrii Mediului din UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţiile de CO2 acordată producătorilor de „nişă” sau celor care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035. Această clauză, uneori numită “amendamentul Ferrari”, vizează în special mărcile de lux.

Aceste măsuri trebuie acum negociate cu deputaţii europeni. “Aceasta este o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnès Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Dar ea a estimat că este o “necesitate” în faţa concurenţei din China şi Statele Unite care au pariat puternic pe vehiculele electrice văzute ca viitorul industriei. Aceste decizii vor “permite o tranziţie planificată şi însoţită”, a adăugat ministrul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: