Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat a treia licitație pentru proiectarea unui drum de legătură între Uzina Ford Craiova și primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Uzina Ford, al doilea constructor auto din România, nu are legătură directă la rețeaua de autostrăzi/drumuri expres și nici cale ferată modernizată spre Curtici (Magistrala București – Craiova – Arad este una dintre cele mai neîntreținute din țară) și Constanța. În plus, tronsonul Craiova – Pielești (lotul Tirrena Scavi) este abandonat încă din vară. Nici pentru Uzina Dacia CNAIR nu a reușit să proiecteze Drumul Expres dintre Mioveni și Autostrada A1 București – Pitești, iar după rezilierea contractului proiectul va fi transferat Consiliului Județean Argeș.
Prima licitație pentru proiectarea șoselei de aproximativ 10 km, care să lege Uzina Ford de drumul expres, a fost lansată în august 2021, iar ofertele depuse nu au fost conforme și procedura anulată în februarie 2022. A doua licitație a fost lansată în iunie 2022 pentru 1,2 milioane de lei, dar a fost din nou anulată, oferta firmei Irimat fiind considerată inacceptabilă. Este a treia încercare pentru proiectarea șoselei de legătură între fabrica auto din Bănie și infrastructura rutieră cu profil de drum rapid, drumul expres/autostradă Craiova – Filiași – Lugoj fiind doar în stadiul licitației pentru documentația tehnică.
Durata contractului de 1,6 milioane lei este de 5 luni pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic respectiv 24 de luni pentru execuție.
„Prezenta achiziție constă în prestarea serviciilor de proiectare constând în elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect tehnic de execuție inclusiv PAC, Detalii de execuție, și asigurarea Asistenței Tehnice pe parcursul execuției de lucrări și în perioada de garanție a lucrărilor executate pentru obiectivul de investiție DRUM DE LEGATURA PENTRU SPORIREA CAPACITATII DE TRAFIC INTRE DN6 (ZONA UZINEI FORD) SI DRUMUL EXPRES CRAIOVA PITESTI (TRONSONUL 1). Prin realizarea acestui obiectiv, se asigură participanților la traficul rutier deplasarea în condiții de siguranță a circulației, sporirea confortului și a vitezei rutiere ceea ce va conduce și la o sporire a numărului de participanți în trafic. În conformitate cu politica de transport aplicată în Uniunea Europeană, se va favoriza și dezvoltarea economică a zonei prin intensificarea transporturilor, prin noi investiții în zonă și reducerea timpilor de parcurs. Traseul preconizat al drumului de legătură va fi amplasat în zona administrativă a localităților din județul Dolj: Malu Mare, Pielești, Cârcea, Ghercești”, potrivit informațiilor din SEAP.
La Craiova, constructorul Rizzani a început lucrările pentru execuția Centurii de Sud, o șosea de 10 kilometri, dar cu o singură bandă pe sens care va lega trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat.