Nissan își majorează perspectivele de profit pentru 2022 și speră că penuria de semiconductori se va stinge rapid

nissan Sursa foto: Pexels

Nissan și-a majorat perspectivele de profit pentru întregul an, deoarece a obținut mai mult profit per vehicul, dar a anunțat că accesul la semiconductori va fi motorul cheie al creșterii viitoare a veniturilor. La fel ca alți mari producători de automobile la nivel mondial, Nissan a fost forțat să reducă producția de vehicule, chiar și pe fondul cererii puternice pe piețe cheie precum China și Statele Unite, din cauza penuriei de cipuri cauzată de întreruperile lanțului de aprovizionare cu COVID și concurența pentru componentă dintr-o serie de industrii, scrie Reuters.

„2022 va fi condus de câte mașini putem face, mai degrabă decât de câte putem vinde”, a declarat Ashwani Gupta, Chief Operating Officer Nissan, într-un briefing după ultimul său anunț privind veniturile.

Unii producători de mașini spun că se așteaptă ca deficitul de cipuri să scadă în a doua jumătate a anului 2022, deși unii producători de cipuri auto au avertizat că o redresare ar putea dura mai mult.

Compania și-a majorat prognoza pentru profitul operațional pentru anul până la 31 martie cu 17%, până la 1,82 miliarde de dolari, ajutată de reducerea costurilor care a îmbunătățit marjele și un yen mai slab care a susținut valoarea vânzărilor în străinătate.

Lipsa de mașini de cumpărat pentru consumatori înseamnă, de asemenea, că Japonia al treilea producător de automobile a câștigat mai mult pe mașină, deoarece nu mai trebuie să ofere stimulente financiare mari pentru a atrage consumatorii, în special în SUA.

Nissan și-a menținut ținta globală de vânzări pentru tot anul de 3,8 milioane de vehicule, după ce a redus-o de la 4,4 milioane în noiembrie.

„Sper că putem obține mai mulți semiconductori”, a spus directorul financiar al Nissan, Stephen Ma, la briefing.

Profitul operațional pentru cele trei luni până în 31 decembrie aproape s-a dublat la (451,8 milioane de dolari, deși volumul de mașini vândute a scăzut în trimestrul IV cu 16,3% față de un an în urmă, la 904.000 de vehicule, cea mai mare scădere în Statele Unite, care a pierdut 19,8% dintre vânzări.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *