Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru reparaţii şi consolidări la Boiţa pe DN 7 – Valea Oltului, lucrările pe sectorul Lazaret – Boiţa din judeţul Sibiu urmând să dureze 12 luni, cu echipe în şantier în mai multe schimburi.
Pe tronsonul cu o lungime de 4,5 kilometri dintre localităţile Lazaret şi Boiţa carosabilul are probleme din cauza sistemului de scurgere a apelor, şoseaua prezentându-se într-o stare tehnică necorespunzătoare.
Potrivit caietului de sarcini, lucrările vor dura 12 luni şi se vor face cu restricţionarea circulaţiei prin instalarea de semafoare: „Lucrările sunt propuse a se realiza pe câte o jumătate de cale, cu circulaţie pe un singur fir, cu semnalizare continuă, pe timp de zi şi de noapte prin semaforizare şi piloţi de circulaţie”.
Lucrările propuse au o valoare maximă de 37 de milioane de lei şi o garanţie de 3 ani. Proiectul este complex, cuprinde reparaţiile podului peste pârâul Valea Mare de lângă Boiţa, consolidarea albiei Oltului pentru stoparea fenomenului de eroziune a malului drept, amenajarea a 15 din cele 20 de curbe pentru viteză de 60 km/h şi consolidarea versanţilor ce prezintă blocuri de piatră instabile.
Ultima reabilitare a sectorului respectiv (kilometrii 246 – 251) a fost în 1997, mai notează CNAIR. Deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Boiţa (estimare decembrie 2022) nu rezolvă problema restricţiei, descărcarea din A1 în DN 7 fiind după Boiţa, pe direcţia spre Sibiu.
De la Piteşti la Sibiu sunt deja trei zone cu lucrări şi restricţii
Pe cea mai importantă rută comercială din ţară sunt deja trei zone cu lucrări şi circulaţie restricţionată. Prima, în judeţul Argeş, la Cotmeana, pentru aproximativ două luni sunt lucrări de consolidare şi se circulă dirijat, cu semafoare. În judeţul Vâlcea se lucrează la o surpare la Câineni, iar în judeţul Sibiu se lărgeşte carosabilul între Tălmaciu şi Boiţa pe aproximativ 3 km.