Noile legi ale UE privind tehnologia funcționează, browserele mici au început să câștige cotă de piață

internet-laptop-google-calculator-birou-office-pexels pexels.com

Companiile independente de browsere din Uniunea Europeană înregistrează o creștere a numărului de utilizatori în prima lună după ce legislația UE a obligat Google, Microsoft și Apple să faciliteze trecerea utilizatorilor la rivali, potrivit datelor furnizate Reuters de șase companii.

Primele rezultate au fost obținute după intrarea în vigoare, la 7 martie, a Legii UE privind piețele digitale, care are ca scop eliminarea concurenței neloiale și care obligă marile companii de tehnologie să le ofere utilizatorilor de telefoane mobile posibilitatea de a alege dintr-o listă de browsere web disponibile de pe un “ecran de alegere”.

Browserele sunt programe software care ajută utilizatorii să se conecteze la internet și sunt oferite în mod tradițional de marile companii de tehnologie, precum Apple și Google, în mod gratuit, în schimbul urmăririi site-urilor web pe care le vizitează consumatorii și al vânzării de reclame către aceștia.

În cazul dispozitivelor mobile care rulează Android, browserul Chrome vine implicit, iar în cazul iPhone-urilor cu Safari, ceea ce face ca acestea să fie browserele dominante pe piață.

Aloha Browser, cu sediul în Cipru, a declarat că numărul de utilizatori din UE a crescut cu 250% în luna martie – una dintre primele companii care a oferit cifre de creștere lunară de la intrarea în vigoare a noilor reglementări.

Înființată în 2016, Aloha, care se comercializează ca o alternativă axată pe confidențialitate la browserele deținute de marile companii de tehnologie, are o medie lunară de 10 milioane de utilizatori și câștigă bani prin abonamente plătite, în loc să vândă reclame prin urmărirea utilizatorilor.

“Înainte, UE era piața noastră numărul patru, acum este numărul doi”, a declarat într-un interviu Andrew Frost Moroz, CEO al Aloha.

Vivaldi din Norvegia, Ecosia din Germania și Brave din SUA au înregistrat, de asemenea, o creștere a numărului de utilizatori în urma noului regulament.

DuckDuckGo, cu sediul în SUA, care are aproximativ 100 de milioane de utilizatori, și rivalul său mai mare, Opera, cu sediul în Norvegia, înregistrează, de asemenea, o creștere a numărului de utilizatori, dar au declarat că implementarea ecranului de alegere nu este încă completă.

“Ne confruntăm cu un număr record de utilizatori în UE în acest moment”, a declarat Jan Standal, vicepreședinte la Opera, care numără peste 324 de milioane de utilizatori la nivel global.

Conform noilor norme UE, producătorii de software pentru telefoane mobile sunt obligați să afișeze un ecran de alegere în care utilizatorii pot selecta un browser, un motor de căutare și un asistent virtual atunci când își configurează telefonul.

Anterior, companiile de tehnologie, precum Apple și Google, încărcau telefoanele cu setări implicite care includeau serviciile lor preferate, cum ar fi asistentul vocal Siri pentru iPhone-uri. Modificarea acestor setări necesita un proces mai complicat.

Acum, Apple afișează până la 11 browsere, pe lângă Safari, în ecranele de alegere pentru fiecare dintre cele 27 de țări din UE și va actualiza aceste ecrane o dată pe an pentru fiecare țară.

În timp ce DuckDuckGo și Opera sunt oferite în lista Apple în toate cele 27 de țări, Aloha este oferit în 26 de țări, Ecosia în 13 și Vivaldi în 8 țări.

Google afișează în prezent opțiunile de navigare pe dispozitivele fabricate de companie și a declarat că noile dispozitive fabricate de alte companii care rulează sistemul de operare Android vor afișa, de asemenea, ecranul de alegere în lunile următoare.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că nu are încă date privind ecranele de alegere pe care să le împărtășească.

Întrucât iPhone-urile au o cotă de piață mai mare decât telefoanele marca Google, creșterea pentru browserele mai mici se face în prezent în detrimentul Safari.

Opera a declarat că majoritatea tendințelor pozitive provin din faptul că oamenii fac din Opera browserul implicit de pe iPhone-urile lor.

Însă companiile de browsere au criticat modul în care Apple și Google au implementat noile caracteristici, pe care le-au descris ca fiind lente și greoaie și care, în opinia lor, încetinesc migrarea utilizatorilor de telefoane mobile către noile opțiuni de browsere.

Mozilla, care deține browserul Firefox, estimează că doar 19% dintre utilizatorii de iPhone din regiune au primit o actualizare, într-o desfășurare care a părut mult mai lentă decât actualizările de software anterioare.

În cazul iPhone-urilor, utilizatorii pot vedea ecranul de alegere doar atunci când fac clic pe Safari, iar apoi utilizatorilor li se afișează o listă de browsere fără informații suplimentare, a declarat Jon Stephenson von Tetzchner, CEO al companiei norvegiene Vivaldi.

“Procesul este atât de complicat încât este mai ușor pentru (utilizatori) să selecteze Safari sau, eventual, un alt nume cunoscut”, a spus el.

Designul complicat a determinat Comisia Europeană să demareze o investigație de neconformitate pentru a stabili dacă Apple ar putea împiedica utilizatorii să își exercite cu adevărat dreptul de a alege serviciile.

pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *