Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în 2024, a fost de 70,802 milioane, în scădere cu 4,7% comparativ cu perioada similară a anului anterior, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit sursei citate, distanţa medie de transport a unui pasager a fost superioară anului 2023 în transportul feroviar cu 1,4%.

În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul a înregistrat scădere cu 12% faţă de anul precedent, ca urmare a evoluţiilor negative ale tuturor componentelor. Astfel, au fost transportate 43,025 milioane de tone de mărfuri, din care 79% în transport naţional. Parcursul tarifar al mărfurilor a înregistrat scădere cu 11,2%, înregistrându-se creştere doar la tranzit, cu 9,6%.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Ponderi semnificative în totalul mărfurilor transportate au fost înregistrate pentru diviziunile cocs, produse rafinate din petrol (24,5%) şi cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale (18,3%).

Referitor la parcursul mărfurilor, 32,4% din total este reprezentată de diviziunea cocs, produse rafinate din petrol, iar 15,9% de produse agricole, din vânătoare şi silvicultură, peşte şi alte produse din pescuit.

Datele INS relevă, totodată, faptul că majoritatea indicatorilor tehnico-economici de utilizare a parcului de vehicule în transportul feroviar au consemnat o evoluţie negativă, comparativ cu anul 2023, o dinamică pozitivă fiind doar în ceea ce priveşte timpul mediu de rulaj al vagoanelor de marfă (zile), respectiv o creştere cu 19,1%.

Evoluţii negative faţă de anul precedent au fost raportate şi la următorii indicatori: parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă (km/zi) – scădere cu 15,2%; vagoane încărcate intrate din străinătate (mii de vagoane) – scădere cu 14,9%; vagoane încărcate pe reţeaua C.F.R. (mii de vagoane)- scădere cu 12,5%; parcursul mediu zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor (km/zi) – scădere cu 10,8%; viteza medie comercială a trenurilor de marfă (km/h) – scădere cu 5,7%; parcursul locomotivelor (mii locomotive – km) – scădere cu 4,5%; viteza medie comercială a trenurilor de pasageri (km/h) – scădere cu 3,4%; greutatea medie brută a vagoanelor de marfă (tone/tren) – scădere cu 2,8%; încărcătura medie statică a vagoanelor de marfă (tone/osie) – scădere cu 2,5% etc.