O altă tragedie pe „Drumul Morții” București – Alexandria (DN 6). În ce etapă este proiectului drumului de mare viteză București – Alexandria și ce face CNAIR pentru mai multă siguranță rutieră pe DN 6

RFG DN 6

Alte cinci persoane și-au pierdut viața luni dimineață, pe Drumul Național 6 București – Alexandria, într-un grav accident de circulație produs de șoferul unui autoturism care a lovit un camion după ce a pătruns pe contrasens, posibil după o depășire neregulamentară. O familie cu trei copii și-a găsit sfârșitul la Văceni, în județul Teleorman, din cauza neatenției/imprudenței șoferului din Zimnicea, potrivit IPJ Teleorman.

Totuși, dincolo de vinovăția conducătorului auto, legătura Bucureștiului cu Craiova și Timișoara prin sudul țării și mai ales tronsonul București – Alexandria a devenit, din nefericire, un alt „Drum al Morții” alături de DN 2 București – Bacău, un alt drum al crucilor și cea mai periculoasă șosea din România.

Cauzele sunt multiple și le putem identifica încă de acum zeci de ani când, în loc de centuri și devierea șoselelor prin afara localităților, s-au făcut modernizări și lucrări în localități, iar pe DN 2, în loc de 2 benzi pe sens, s-a amenajat un acostament lărgit. Pentru DN 6 București – Alexandria, șoseaua trece prin foarte multe localități, are în mare parte o singură bandă pe sens, iar depășirile sunt foarte periculoase. Peste infrastructura rutieră învechită se suprapune și numărul foarte mare de mașini, la nivel de autostradă.

Ce face CNAIR pentru Drumul București – Alexandria

Contractul pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Alexandria a fost semnat în aprilie 2022 cu termen de realizare 14 luni (pentru Studiul de Fezabilitate). Licitația pentru SF București – Alexandria, generic denumită și „Valahia Expres”, parte din Autostrada Sudului, a fost lansată în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.

„Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite. Licitația este bazată pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat care va pune bazele unei execuții a lucrărilor rapidă și fără blocaje”, spunea Cătălin Drulă.

Pe DN 6 București – Alexandria, în 2021, după 10 ani de la primele lucrări, a fost deschisă centura Mihăilești, șosea cu o lungime de 3 kilometri, dar care a eliminat cozile din localitate. De asemenea, CNAIR a amenajat la Vitănești în Teleorman două segmente cu acostament lărgit care ar putea fi reconfigurate la sistemul 2+1.

Sursa : România Fără Gropi

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *