O companie franceză a proiectat prima bicicletă electrică care nu are nevoie de o baterie

Pi Pop bicicleta electrica Sursa foto: Pi Pop

Creată de antreprenorul francez Adrien Lelièvre, bicicleta electrică Pi-Pop folosește un supercondensator pentru a stoca energie în loc să se bazeze pe baterii.

Dacă mersul zilnic pe bicicletă este o provocare prea mare pentru tine, ai putea fi tentat să optezi pentru o bicicletă electrică. Problema cu acestea este că producția bateriilor consumă o mulțime de resurse naturale, cum ar fi litiul sau elementele de resurse rare, care necesită proceduri miniere extinse și adesea cu impact asupra mediului.

Cu toate acestea, antreprenorul francez Adrien Lelièvre a conceput o soluție de pionierat și durabilă. Inventatorul, care are o pregătire în domeniul electronicii, a proiectat și a brevetat o bicicletă electrică numită Pi-Pop, una care nu folosește baterii cu litiu, ci supercondensatori.

„Sistemul se încarcă atunci când plimbarea este ușoară, iar când bicicleta frânează – datorită frânării motorului – energia este redată atunci când este nevoie”, a declarat pentru Euronews Next Lelièvre, directorul STEE, compania din spatele bicicletei.

Pentru a simplifica, un supercondensator funcționează prin stocarea energiei în mod electrostatic, sau prin intermediul unei sarcini care se deplasează lent. În schimb, o baterie cu litiu stochează energia sub forma unei reacții chimice. Cu alte cuvinte, un supercondensator poate stoca și elibera energie foarte rapid, atunci când este necesar. În cazul bicicletei sale, aceasta înseamnă stocarea energiei atunci când persoana pedalează sau frânează și utilizarea acesteia pentru a asista acțiuni mai dificile, cum ar fi repornirea sau mersul în pantă.

Lelievre estimează că asistența oferită bicicletei de către supercondensatorii acesteia este suficientă pentru a face față unei urcări de 50 de metri, dacă este încărcată în prealabil pe un teren plat, ceea ce o face potrivită pentru aproximativ 80% din orașele europene.

Conceptul de supercondensator nu este o inovație nouă în sine; primele au fost fabricate la sfârșitul anilor 1970. În prezent, acestea sunt utilizate în sistemele fotovoltaice (cum ar fi panourile solare), în aparatele foto digitale și în unele vehicule hibride sau electrice pentru a le îmbunătăți performanța.

Pentru Lelièvre, era logic să folosească această tehnologie în cazul bicicletelor. Potrivit acestuia, Pi-Pop-ul de 20 kg „este într-adevăr un simbol al sobrietății”.

„Să vrei mereu mai mult, adică să vrei să mergi mai repede, să adaugi mai multă energie… aceasta este o cale fără ieșire”, a spus el.

În producția bicicletei nu sunt folosite materiale din minerale rare, deoarece supercondensatorii sunt fabricați din carbon, polimer conductor, folii de aluminiu și celuloză – materiale pentru care există deja procese de reciclare.

De asemenea, nu este nevoie să așteptați ca bicicleta să se încarce, un alt avantaj în comparație cu bicicletele electrice clasice. De asemenea, compania susține că durata de viață a supercondensatorului variază între 10 și 15 ani, față de cinci sau șase ani pentru o baterie cu litiu.

Bicicleta – acum un design de a treia generație – este în prezent asamblată în Orléans. Să fie produsă local în Franța natală a fost important pentru Lelièvre, a cărui carieră a fost construită în industria electronică franceză.

„Cred că nu putem inova dacă pierdem controlul asupra producției”, a spus el. „Când vorbim despre dezvoltare durabilă, tranziție ecologică și tranziție energetică, trebuie să asigurăm locurile de muncă”, a adăugat Lelièvre, a cărui companie are 25 de angajați.

În prezent, Pi-Pop produce 100 de biciclete pe lună. În viitor, compania își propune să producă o mie de biciclete lunar până în 2024.

Lelièvre are, de asemenea, ambiții europene. „În 2025, dorim să vizăm piața europeană, discutăm în prezent despre o potențială strângere de fonduri”, a declarat el.

Spargerea acestei bariere ar putea fi o oportunitate uriașă pentru companie, deoarece UE a importat 1,2 milioane de biciclete electrice și 5,2 milioane de biciclete neelectrice (de cinci ori mai mult decât cantitatea exportată), potrivit agenției de date europene Eurostat.

Sursa foto: Pi Pop

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *