Compania de Drumuri a început procedura pentru semnarea celor trei contracte de execuție ale secțiunii Focșani – Bacău, cel mai lung segment de pe Autostrada Moldovei. Nu au fost contestații depuse în termenul de 10 zile pentru Autostrada Focșani – Bacău, iar constructorul român UMB este invitat să semneze contractele de 6,5 miliarde lei.
Lucrările vor începe la primăvară, iar termenul de execuție este de 30 de luni, a anunțat șeful CNAIR, Cristian Pistol.
„În termenul legal de 10 zile nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire pentru contractele celor trei loturi ale Autostrăzii Focșani – Bacău! Ca atare am cerut astăzi documentele pentru semnarea contractelor cu Asocierea de constructori români. Sunt încă 95,9 km finanțați prin PNRR pe care se va putea circula în 2025.
Asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL are la dispoziție 6,5 miliarde lei (fără TVA) și 30 de luni (după semnarea contractelor) pentru finalizarea lucrărilor pe cele 3 loturi care fac legătura între Focșani și Bacău:
Lotul 1, Focșani – Domnești Târg, 35,60 km
Lotul 2, Domnești Târg – Răcăciuni, 38,78 km
Lotul 3, Răcăciuni – Bacău, 21,52 km”, a transmis Pistol.
Pentru Lotul 1 (Focșani – Domnești Târg), cu o lungime de 35,60 km, valoarea de atribuire este de 2,354 miliarde de lei, fără TVA.
Pentru Lotul 2 (Domnești Târg – Răcăciuni), cu o lungime de 38,78 km, valoare de atribuire este 2,485 miliarde de lei, fără TVA.
Pentru Lotul 3 (Răcăciuni – Bacău), cu o lungime de 21,52 km, valoare de atribuire este de 1,673 miliarde de lei, fără TVA.
Durata de execuție a fiecărui contract este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că în anul 2025 se va putea circula și pe această secțiune a Autostrăzii Moldovei (A7), a cărei construcție este finanțată prin PNRR, anunța pe 25 noiembrie șeful CNAIR Cristian Pistol.
CNAIR a anunțat rezultatele licitației pentru secțiunea Focșani – Bacău pe 25 noiembrie, urmând ca în scurt timp să fie desemnați câștigătorii/câștigătorul și pentru ultimele trei loturi din Autostrada Moldovei, segmentul Bacău – Pașcani, unde se pare că tot UMB a avut cele mai bune oferte. Deși secțiunea Bacău – Pașcani a fost lansată în licitație înaintea secțiunii Focșani – Bacău, a avut 23 de oferte, în timp ce pentru segmentul Focșani – Bacău CNAIR a primit 12 candidaturi, deci pentru ultimele trei loturi ale A7 Comisia de Evaluare are nevoie de mai mult timp pentru analiză. Totodată, cel mai probabil până la sfârșitul lunii, Guvernul va aproba exproprieri de 34 de milioane de lei pentru execuția celor trei loturi ale Autostrăzii Focșani – Bacău. Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost aprobat și publicat de Ministerul Transporturilor și cuprinde peste 11.000 de imobile cu o suprafață de peste 15 milioane metri pătrați.