OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, anunță începutul lucrărilor pentru construirea unei unități de producție de combustibili sustenabili pentru aviație (SAF) și motorină din surse regenerabile (HVO) la rafinăria Petrobrazi. Această unitate va poziționa OMV Petrom ca primul mare producător de combustibili sustenabili din Europa de Sud-Est, cu o capacitate anuală de 250.000 de tone.
O investiție strategică
Noua unitate va integra producția de SAF și HVO într-o rafinărie deja existentă, consolidând infrastructura de producție, depozitare și distribuție a combustibililor.
Investiția totală de 750 de milioane de euro va contribui semnificativ la tranziția energetică a regiunii și la reducerea emisiilor de CO₂, având un impact important asupra mobilității sustenabile, mai ales în domeniul aviației.
Proiectul include și două instalații pentru producția de hidrogen verde, un element esențial în procesul de rafinare al combustibililor sustenabili.
OMV Petrom își propune să sprijine decarbonizarea sectorului transporturilor, în special în aviație, unde electrificarea este greu de implementat.
„Investiția în combustibili sustenabili reflectă angajamentul nostru față de tranziția energetică și reducerea emisiilor de carbon. Până în 2030, vom direcționa 35% din bugetul nostru de investiții către proiecte care sprijină această tranziție”, a declarat Christina Verchere, CEO OMV Petrom.
SAF și HVO – soluții inovative pentru reducerea emisiilor
Combustibilii sustenabili SAF și HVO sunt produși din materii prime regenerabile, precum uleiurile vegetale uzate și grăsimile animale, procesate folosind hidrogen verde.
Acest proces reduce semnificativ emisiile de CO₂, cu aproximativ 65% față de combustibilii fosili tradiționali.
Noua unitate va oferi flexibilitate în alegerea materiilor prime și în mixul de produse finite, inclusiv bio-nafta și bio-GPL, adaptându-se cerințelor pieței.
În paralel, OMV Petrom va extinde rețeaua de încărcare pentru vehicule electrice, ajungând la 5.000 de puncte de încărcare până în 2030 în România, un pas important în susținerea transporturilor cu emisii reduse.