Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a vândut anul trecut la licitaţie câteva sute de biciclete abandonate, informează DPA, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În fiecare an, găsim aproximativ 2.700 de biciclete abandonate la cele 5.400 de gări ale noastre”, a explicat o purtătoare de cuvânt de la Deutsche Bahn. Aproximativ jumătate dintre acestea sunt vândute la licitaţie, după ce au fost păstrate timp de cel puţin 10 săptămâni.

Preţul obţinut pentru aceste biciclete, care se vând la licitaţii organizate în diferite locaţii precum gara Berlin-Lichtenberg, depinde de tipul şi de starea bicicletei. Însă, în medie, preţul rezultat la finalul licitaţiei este de 60 de euro pentru o bicicletă, a explicat purtătoarea de cuvânt. Cu toate acestea, în diferite oraşe sunt scoase la licitaţie şi biciclete electrice, pentru care ofertele trec de 300 de euro.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Într-o primă fază, sumele rezultate de pe urma vânzării fiecărei biciclete sunt ţinute la păstrare”, a explicat purtătoarea de cuvânt. Dacă fostul proprietar vine în decurs de trei ani de la data licitaţiei, el este îndreptăţit să primească suma colectată.

În caz contrar, “banii colectaţi vor fi utilizaţi pentru a finanţa operaţiunile de gestionare a obiectelor pierdute”, a precizat purtătoarea de cuvânt. Potrivit acesteia, volumul mare al bunurilor pierdute, precum şi gestionarea acestor bunuri, care presupune procesare, stocare, returnarea proprietarului şi reciclare, vine cu costuri însemnate.

În fiecare an, aproximativ 250.000 de articole sunt pierdute de călători în trenurile şi gările Deutsche Bahn din Germania. Asta înseamnă o medie de 700 de articole în fiecare zi. Printre acestea se numără obiecte de zi cu zi precum telefoane mobile dar şi obiecte mai neobişnuite precum proteze dentare, rochii de mireasă şi robe pentru judecători.

Potrivit Deutsche Bahn, o medie de 60% dintre obiectele pierdute pot fi returnate proprietarilor, “în cazul obiectelor cu valoare ridicate, precum laptop-uri, procentul ajungând până la 90%”.

Oricine şi-a uitat bicicleta în tren poate dovedi că este proprietarul ei prin menţionarea anumitor caracteristici, precum marca şi culoare, precum şi locul în care a fost găsită.

Deutsche Bahn a informat anterior că în 2023 pierderile sale nete s-au ridicat la 2,35 miliarde de euro, de aproape zece ori mai mari decât pierderile de 227 milioane de euro înregistrate în 2022. De asemenea, cifra de afaceri a Deutsche Bahn a scăzut cu 13%, până la aproximativ 45,2 miliarde de euro.