Consiliul Județean Prahova a prelungit cu o lună, până pe 12 ianuarie 2023, termenul limită pentru depunerea ofertelor la contractul de aproape 100 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Buda pe DN 1 Centura Ploiești (Vest). Totodată, constructorul Strabag a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor împotriva documentației de atribuire, prin care solicită suspendarea până la soluționarea contestației. Strabag arată în Contestație că autoritatea contractantă urmează să obțină un nou certificat de urbanism pe baza studiilor pe care le ca face constructorul, deși documentul trebuia să fie deja obținut așa cum s-a angajat Consiliul Județean Prahova.
Pe 9 noiembrie, Consiliul Județean Prahova a scos la licitație un contract de 96 de milioane de lei pentru proiectarea și execuția unui pasaj peste DN 1 Centura Ploiești Vest. Pasajul suprateran va fi construit în zona intersecției cu DJ 101 spre localitatea Buda, în prezent intersecția fiind amenajată la nivel, cu bretele și foarte periculoasă la schimbarea direcției de mers (detalii aici).
Contestația Strabag: „Prin răspunsul consolidat, autoritatea contractantă a refuzat să coreleze cerința din fișa de date a achiziției privind durata de proiectare de două luni, cu cerințele detaliate din caietul de sarcini privind elaborarea și verificarea documentației de proiectare, cu procedurile interne ale Autorității Contractante privind aprobarea diferitelor faze de proiectare…Autoritatea contractantă lasă la latitudinea ofertanților actualizarea studiului geotehnic și respectiv a studiului topografic încalcă flagrant prevederile HG nr. 1/2018 transferând către ofertanți/viitorul antreprenor riscuri a căror responsabilitate incumbă Autorității contractante/beneficiarului”.
Investiția cuprinde realizarea obiectivului de investiţii „Pasaj denivelat peste DN1 (Centura Vest) la intersecția cu DJ1011 și strada Buda, județul Prahova” are ca scop realizarea unui pasaj denivelat între strada Buda și drumul judeţean D.J. 101 I, care supratraversează drumul naţional D.N. 1 (E60). În momentul de față intersecția ce face obiectul proiectului este o intersecție în cruce, cu ramuri perpendiculare. Drumul Naţional D.N. 1 este un drum cu patru benzi de circulaţie (câte două pe fiecare sens de mers) și face parte din categoria drumurilor naţionale europene, având indicativul E60, drumul judeţean D.J. 1011 face parte din categoria drumurilor judeţene de clasa tehnica IV, cu două benzi de circulaţie (câte una pe fiecare sens de mers), iar strada Buda face parte din categoria străzilor de categoria a IlI-a, colectoare, cu două benzi de circulaţie (câte una pe fiecare sens de mers). Realizarea acestui pasaj duce și la îmbunătățirea acceselor la complexele comerciale și parcurile industriale din zona. Pentru fluidizarea traficului se vor elimina punctele de conflict, astfel încât este necesar ca traficul să se intersecteze la niveluri diferite. Durata contractului 18 de luni, din care: • Durata servicii de proiectare – 2 luni; • Durata execuție lucrări – 16 luni, arată informațiile SEAP.
„Intersecția DN1 cu DJ101I, amenajata in forma de ”cruce”, nu este iluminată pe timp de noapte și este poziționată la km aprox. 65+300 (al DN1). Aceasta deservește în prezent fluxuri orare de trafic foarte ridicate (circa 3.300 veh/oră). Aproximativ 90% din acest trafic se desfășoară pe aliniamentul DN1, fără să schimbe direcția de deplasare. Pe drumul de rang inferior (DJ101I, str. Buda) sunt amplasate indicatoare de tip „cedează trecerea”, iar toate virajele de dreapta sunt amenajate cu pinteni și benzi de încadrare de cca. 75 m lungime. Întrucât intersecția se află în afara localităților și nu există niciun indicator de limitare a vitezei de circulație, vitezele de traversare a intersecției (N-S, S-N) sunt de regulă ridicate și variază in intervalul 60 km/h – 100 km/h. Datorită debitului foarte ridicat de pe drumul principal (DN1), virajele de stânga din drumul secundar (DJ101I) se efectuează cu mare dificultate și cu punerea în pericol a tuturor participanților la trafic. Intersecția deservește următoarele tipuri de fluxuri de trafic: trafic de scurtă/medie distanță de tip turistic (în special București – Valea Prahovei); traficul de lungă distanță, pe relația București – Ploiești – Brașov – Tg. Mureș / Sibiu și mai departe; traficul local generat de obiectivele de interes din zona periurbană a municipiului Ploiești”.