Primăria Sectorului 4 a început vineri testele de rezistență pentru Pasajul de la Metalurgiei, podul care se construiește pe șoseaua Turnu Măgurele la intersecția cu bulevardele Alexandru Obregia și Metalurgiei, a anunțat primarul Daniel Băluță. Pasajul „Europa Unită”, cunoscut ca Pasajul Metalurgiei, ar urma să fie deschis până la sfârșitul lunii dacă testele de rezistență statice și dinamice sunt conforme. Primăria Sectorului 4 urmează să construiască un alt pasaj pe șoseaua Turnu Măgurele, la Apărătorii Patriei (peste șoseaua Berceni).
Testele se fac cu opt camioane încărcate și o greutate totală de 320 de tone. „Vom avea, la propriu, un weekend cu greutate la pasajul “Europa Unită” ! Opt camioane încărcate, însumând peste 320 de tone, au ajuns deja în șantier și urmează ca atât astăzi, cât și mâine, să fie folosite pentru a testa rezistența construcției și comportamentul acesteia în diferite scenarii de utilizare”, a declarat primarul Daniel Băluță.
Soluția de iluminare arhitecturală (vortex-ul) a fost și motiv de scandal și proces la Tribunalul București între primarii Băluță și Negoiță, primarul sectorului 3 fiind acuzat că ar fi copiat fără acord vortexul de la Metalurgiei pentru Pasajul Pallady, la intrarea pe A2.
Pasajul cu o lungime de 650 metri care se ridică la intersecția bulev. Alexandru Obregia cu șoseaua Turnu Măgurele și Metalurgiei va fi numit „Europa Unită” și, pe lângă funcția de fluidizare a circulației ar urma să devină și un reper arhitectural, a transmis Primăria de sector. „Europa Unită, noul pasaj rutier suprateran pe care Primăria Sectorului 4 îl construiește la intersecția dintre Bd. Metalurgiei cu strada Turnu Măgurele, va putea concura cu cele mai avangardiste și moderne proiecte de infrastructură mare din capitale europene. Cu o lungime de peste 650 de metri, pasajul va avea două benzi de circulație pe fiecare sens pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai tranzitate zone din sudul Bucureștiului. Noul pasaj ce se construiește în Sectorul 4 va răspunde tuturor cerințelor și standardelor de siguranță rutieră impuse în domeniu. Dincolo de componentele ce țin de stricta utilitate a pasajului, acest obiectiv de investiții va fi un reper și din punct de vedere arhitectural, îmbinând armonios elementele de funcționalitate cu cele de design urban”, conform Primăriei.
Cum arăta intersecția înainte de începerea lucrărilor: